Studiu. 6 din 10 mașini SH au defecțiuni grave ascunse. Cum te ferești de o țeapă

FOTO: Ionuț Fantaziu/GreatNews
FOTO: Ionuț Fantaziu/GreatNews

Aproximativ 60% dintre mașinile second hand care se află la vânzare în România au defecțiuni care necesită reparații costisitoare, arată un studiu efectuat de InspectorAuto.ro, o platformă online prin care se poate verifica istoricul unei mașini.

Cele mai multe mașini SH cu probleme sunt cele care sunt aduse în țară cu mai puțin de 2.000 de euro. Practic, acestea sunt aduse de la „fiare vechi” din țări precum Germania.

„Odată eliminat timbrul de mediu, orice barieră împotriva acestor fiare vechi vândute la preţ de automobile dispare, aşa că singurul filtru rămâne vigilenţa clienţilor şi verificarea temeinică înainte de cumpărare”, declară fondatorul InspectorAuto.ro, Mihai Cune.

Există situații în care se vând mașini second hand aduse din țări europene care au fost grav avariate. Din cauza lacunelor din legislație, aceste epave se pot întoarce pe șosele.

Atfel de mașini sunt reparate ieftin, nu li se mai montează airbag-uri și capse pirotehnice în sisteme de reținere ale centurilor de siguranță.

Aceste „artificii” sunt bine mascate şi greu de depistat, iar în cazul unui accident, maşinile eşuează în a oferi maximul de protecţie proiectat de fabricantul maşinii.

„În această categorie se găsesc maşini care costă peste 8.000-10.000 euro în momentul accidentului, astfel încât pentru un samsar merită să le repare cu costuri minime şi să le vândă cu profit. Aceste maşini sunt foarte periculoase pentru că au, de cele mai multe ori, structura de siguranţă compromisă”, mai spun cei de la InspectorAuto.ro.

Cum te ferești de țepe

Un studiu realizat de Autovit.ro arată că cei mai mulți dintre cumpărătorii de mașini second hand se bazează pe informațiile pe care le culeg de pe internet și pe baza informațiilor de la prieteni, în loc să apeleze la un mecanic autorizat.

Cei mai mulți nu știu cum să verifice numărul real al kilometrilor rulați. „Tragem concluzia că verificarea kilometrajului este foarte importantă pentru cumpărătorii de maşini rulate, cunoscându-se cât de populară este practica «întineririi» maşinii scoase la vânzare. Din păcate foarte puţini cumpărători cunosc procedura prin care pot afla istoricul unei maşini şi un procent şi mai mic dintre ei reuşesc acest lucru”, spun oficialii Autovit.ro.

Prin urmare, este foarte important să verificați mașina la un mecanic autorizat.

De asemenea, există câteva detalii care vă arată că o mașină a fost avariată grav. Deschideți ușile, capota și portbagajul și urmăriți cu atenție, cu degetul toate denivelările liniilor. Apoi analizați pragurile, stâlpii și balamalele. Uitați-vă cu atenție și la uzura scaunelor originale.

Dacă vi se spune că are „decât 80.000 de kilometri și a stat mai mult în garaj”, însă scaunele sunt uzate, e clar că samsarul vrea să vă dea o țeapă. De asemenea, uitați-vă și la uzura cauciucurilor de la pedale. Poate fi și acesta un semn că are mai mulți kilometri decât se pretinde.