Se introduc noi teste la Limba română, Matematică și Istorie. Încep din acest an, la final de mai

Sorin Cîmpeanu FOTO: ALDE.RO
Sorin Cîmpeanu FOTO: ALDE.RO

Sorin Cîmpeanu a declarat în cadrul unei conferințe de presă că Ministerul Educației dorește să introducă noi teste pentru toți elevii, mai puțin pentru cei din anii terminali.

Concret, testele vor fi susținute de elevii din clasele I-VII și IX-XI. Testele nu vor genera note sau ierarhizări, a explicat ministrul, ci fiecare copil va primi un raport din care părinții și profesorii vor afla care sunt punctele slabe și cele tari ale elevului.

Anunțul ministrului vine în contextul în care BRIO (Platforma Digitală pentru Îmbunătăţirea Performanţelor Şcolare) a publicat recent un raport potrivit căruia 42% din elevii din România sunt analfabeți funcțional.

În acest an, programul de testare va fi unul pilot.

„Aș vrea să îl discutăm rapid (programul pilot – n.r.) și să îl facem operațional, în așa fel încât în perioada 30 mai – 10 iunie, cu ajutorul partenerilor noștri, BRIO (Platforma Digitală pentru Îmbunătăţirea Performanţelor Şcolare – n.r.), către care lansez invitația de parteneriat, de colaborare pentru acest demers, să putem să administrăm aceste evaluări standardizate la Limba română, Matematică și Istorie pentru ciclul liceal, ciclul liceal însemnând clasele IX-XI, fiind teste care nu vor genera nici note, nici clasificări, nu vor genera nici ierarhizări, ci se vor constitui într-un instrument extrem de important pentru a vedea într-o manieră profesionistă, la nivel global, dar și la nivel individual, unde există puncte tari ce trebuie susținute, unde există pucte slabe ce trebuie să facă obiectul unor acțiuni remediale”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

„Pentru învățământul primar durata să fie de 15 – 30 de minute, să nu ne imaginăm că sunt niște materii de teste extrem de complicate, care să streseze elevii, iar pentru învățământul gimnazial și liceal să fie rezolvabile în termen de 60 de minute”, a explicat el.

„Trebuie să avem pe de-o parte concluzii relevante la nivel de sistem, în același timp concluzii relevante pentru fiecare elev. Concluziile relevante pentru fiecare elev îmbracă forma unui raport narativ, descriptiv, nu note. Acest raport narativ va putea să fie utilizat de către părinte, de către profesor, fiind realizat de către profesioniști”, a mai menționat ministrul Educației.