România ar putea avea prima „autostradă verde”

FOTO: Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere
FOTO: Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Autostrada A7, care va lega Ploiești de Pașcani și care va străbate Moldova de la Nord la Sud este cel mai avansat proiect major de infrastructură rutieră, prioritar prin Planul Național pentru Redrasare și Reziliență. Una dintre condițiile impuse de mecanismul european de finanțare se numără și componenta ecologică pentru fiecare proiect.

Potrivit Economedia.ro, pentru a fi finanțată prin PNRR, Ministerul Transporturilor pregătește transformarea A7 în „Autostrada Verde”.

Autostrada Moldovei are în premieră un culoar de expropriere de 100 de metri lăţime (standardul este de 70 metri) pentru ca infrastructura secundară (drumuri tehnologice, laterale etc.) să poată fi transformată în pistă de biciclete, potrivit documentației CNAIR.

De asemenea, această autostradă este primul drum de mare viteză prevăzut cu pedele forestiere, care ar reduce și costurile de deszăpezire, iar spațiile de servicii și centrele de întreținere vor avea stații de încărcare pentru mașini electrice.

Autostrada va avea un număr mare de noduri rutiere. Primul lot, care leagă Ploieștiul de Buzău și are o lungime de 63 de kilometri, va avea șase noduri. Nodurile asigură mobilitatea şi conexiunea cu A 3, Drumurile Naţionale şi judeţene la Dumbrava, Albeşti – Paleologu şi Baba Ana, lângă Mizil, în judeţul Prahova, respectiv Sărata, Spătaru şi zona de Sud a municipiului Buzău, la intersecţia cu DN 2 B spre Brăila, pentru judeţul Buzău.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.