Restaurantele în era post-pandemie – ce trebuie să faci pentru a rămâne în business

Restricțiile impuse de pandemia de Covid-19 au avut efecte negative profunde pentru industria HoReCa, iar acum lumea încearcă să revină la normal și afacerile își fac drum spre implementarea unor noi practici. Dacă ai un restaurant sau o cafenea, ai putut observa incertitudinea cu care autoritățile abordează viitorul economiei, însă trebuie să ai încredere într-o revenire puternică și să te pregătești pentru aceasta. În momentul în care restaurantele vor putea primi din nou clienții, aceștia trebuie să se simtă în siguranță. Un spațiu igienizat, care urmează cu exactitate recomandările autorităților, va avea un succes chiar mai mare decât înainte. Iată câteva sfaturi despre pașii pe care ar trebui să-i faci odată cu redeschiderea:

Dă de știre că ai deschis

Comunicarea cu clienții este esențială pentru orice business care vrea să se bucure de popularitate. Ține-i mereu la curent cu orice schimbare pe cei care urmăresc paginile restaurantului pe platformele de socializare. Înainte de redeschidere va trebui să faci tot posibilul ca toată lumea să știe că restaurantul e pregătit să întâmpine clienții. Acest lucru poate fi făcut și la fața locului prin postere, ilustrații pe geamuri sau bannere. Dacă vrei să schimbi programul, nu uita să faci această informație vizibilă la locație, dar și online, prin modificarea orarului pe site. De asemenea, un aspect foarte important îl reprezintă lumina. Nu lăsa restaurantul să pară pustiu și întunecat. Încă dinainte să deschizi, instalează lustre led care atrag atenția și care scot în evidență decorul inedit al spațiului. În acest fel oamenii vor aștepta cu nerăbdare să îți treacă pragul și să se bucure de primii pași spre normalitate.

Protejează-ți angajații

Disponibilizările și șomajul tehnic au pus în dificultate un număr mare de angajați în ultimele luni, dar dacă ai posibilitatea să ții aproape angajații, fă tot posibilul să-i protejezi. Odată cu reluarea activității vor fi expuși din ce în ce mai mult la pericolul infectării cu noul coronavirus. Printre pașii importanți pe care trebuie să-i faci se numără și achiziționarea unui stoc de materiale de curățenie, măști, viziere, mănuși etc. Angajații trebuie să aibă la dispoziție toate echipamentele necesare pentru a se proteja. De asemenea, controalele regulate ale temperaturii ar putea deveni obligatorii. Dacă observi că unul dintre angajați arată semne de răceală sau gripă, oferă-i posibilitatea de a-și lua liber până când dispar simptomele sau până se vindecă. Dacă restaurantul tău nu va putea fi deschis o perioadă mai lungă, o modalitate de a-ți păstra angajații o reprezintă includerea comenzilor plasate online și livrarea sau ridicarea de la geam. Vei putea astfel să-ți continui activitatea și să depășești cu bine o perioadă critică pentru domeniul în care activezi.

Pregătește-te pentru situații neprevăzute

Una dintre lecțiile importante oferite de pandemia de coronavirus este nevoia de flexibilitate în fața neprevăzutului. Nu se poate discuta despre o normalitate în adevăratul sens al cuvântului pentru o perioadă lungă de timp, iar acest lucru te va obliga să fii pregătit pentru măsuri speciale de protecție și schimbări pe ultima sută de metri. Clienții nu se vor simți în siguranță de la început, iar încrederea și relaxarea vor reveni treptat. De asemenea, trebuie să te aștepți la un nou val de infectări. Regulile din interiorul restaurantelor vor fi stricte, iar distanțarea socială va fi cea mai bună soluție pe termen lung. Trebuie să știi că abilitatea de a te adapta va fi cea mai mare provocare din perioada următoare și niciun pericol nu trebuie subestimat.

Fă-ți un plan bine pus la punct pentru momentul în care vei putea relua activitatea și încearcă să găsești soluții la noile probleme care pot apărea de la o zi la alta. Protejarea angajaților și a clienților trebuie pusă pe primul loc, iar toate măsurile pe care le iei trebuie să fie în concordanță cu recomandările specialiștilor.

Sursa foto: unsplash.com

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.