Reguli de bază pentru a crea o relație eficientă și profitabilă cu clienții tăi

Sistemele Customer Relationship Management – CRM pe scurt – nu sunt doar pentru companiile mari, ci pentru orice fel de afacere care dorește să prospere.

Nicio afacere, indiferent de dimensiunea ei, nu-și poate permite să ignore importanța gestionării relațiilor cu clienții săi. Pentru a gestiona aceste relații, un furnizor de servicii poate folosi o bază de date simplă, sau un sistem complex, personalizat special astfel încât să se potrivească la fix nevoilor sale. Important este ca fiecare astfel de specialist să știe că indiferent de domeniul în care activează există măcar un sistem care să i se potrivească exact ca o mănușă.

Cine și de ce are nevoie de un sistem CRM?

Ți s-a întâmplat vreodată să pierzi datele de de contact ale unuia din clienții tăi? Sau să lași să treacă pe lângă tine o oportunitate nemaipomenită pur și simplu pentru că nu ai observat-o la timp? Sau, mai grav, să pierzi clienți importanți și să nu știi de ce au renunțat ei la serviciile tale?

Cu cât îți cunoști mai bine clienții, cu atât poți dezvolta cu și pentru ei strategii de marketing care se adresează întocmai nevoilor lor specifice și, bineînțeles, să-ți crești vânzările. Dar pentru a face acest lucru este nevoie să stochezi și să sortezi datele clienților tăi cât mai eficient și doar cu un sistem CRM bine pus la punct poți face acest lucru.

Un sistem CRM poate fi un instrument puternic în arsenalul companiei pe care o conduci. Cu ajutorul lui, înregistrând mai întâi date relevante despre clienții afacerii tale, poți obține o imagine clară a profilului lor, bazată pe gusturile, nevoile și obiceiurile lor de cumpărare.

Acest lucru, îți permite apoi și să segmentezi baza de clienți în grupuri de cumpărători cu gusturi sau bugete diferite. Poți identifica apoi cei mai profitabili clienți, sau clienți cu un potențial promițător pentru a concepe anume pentru acesta oferte de marketing atractive care să ducă la o creștere importantă a conversiilor tale.

Cum să creezi o relație eficientă și profitabilă cu clienții tăi cu ajutorul unui CRM?

Cunoaște-ți mai bine clienții

Află cine cumpără de la tine și cât de des. Un CRM îți permite un acces facil la istoricul vânzărilor companiei tale și pe baza acestuia poți identifica tendințele de cumpărare ale clienților. Poți afla într-o clipă care sunt preferințele lor și să le atragi atenția prin campanii de marketing bine targetate. De asemenea, atunci când pierzi clienți, CRM-ul se transformă într-o unealtă utilă pentru a-i câștiga înapoi.

Evaluează valoarea fiecărui client

Analizează-ți clienții și modelele lor de cumpărare pentru a cuantifica exact cât valorează fiecare client pentru afacerea ta. Folosește apoi informațiile colectate pentru a identifica cei mai profitabili clienți și alte detalii importante pentru afacerea ta.

Adună toate informațiile care contează într-un singur loc

Un sistem CRM dedicat îți permite să accesezi mai ușor informații cu privire la vânzări și alte date utile într-o companie de marketing. Astfel, vei știi mereu care este relația fiecărui client din portofoliul firmei tale cu aceasta sau dacă mărfurile au ajuns la timp, ori dacă plățile se fac la timp sau cu întârzieri.

Perfecționează-ți strategia de marketing

Cu un sistem CRM poți analiza cu ușurință succesul campaniilor de marketing și le poți perfecționa în funcție de rezultatele aflate.

Crește-ți cifra de afaceri

Având la îndemână toate informațiile despre clienții tăi îți poți direcționa mai precis eforturile și poți acționa strategic. Astfel, îți vei îmbunătăți rata de conversie și vei crește numărul de vânzări per client.

Convinge-ți clienții să rămână cu tine

Dacă păstrezi evidențe clare cu privire la comportamentul clienților tăi, le vei putea oferi acestora servicii personalizate mai bune, lucru care va duce la creșterea nivelului lor de satisfacție. Iar oferindu-le ceea ce își doresc, îi vei convinge să rămână mai mult timp cu tine.

Crește-ți eficiența și redu costurile

CRM înseamnă eficiență. Costurile de vânzări și marketing pot fi reduse dacă devii mai focusat și reduci risipa de resurse. Folosind un sistem CRM vei elimina procesele duplicate și vei economisi timp și bani.

Găsește noi clienți pentru afacerea ta

Informațiile pe care le ai despre clienții actuali te vor ajuta să găsești noi clienți și să vinzi cu succes celora al căror profil este similar cu al clienților pe care îi ai deja și te apreciază. Astfel îți poți îmbogăți portofoliul și implicit duce afacerea la următorul nivel de performanță.