Protest! Ce a scris o elevă la simularea Bacalaureatului în loc de rezolvarea subiectelor

Contestații BAC 2018. FOTO: tookapic/Pixabay.com
BAC 2020-21 FOTO: tookapic/Pixabay.com

O elevă de clasa a XI-a din Satu Mare a scris șase pagini cu nemulțumiri față de sistemul de educație în locul rezolvărilor subiectelor în foaia de examen de la simularea pentru BAC 2019.

Prin acest mesaj, eleva s-a alăturat protestului #foaiagoală, prin care elevii își susțin nemulțumirile față de sistemul de educație. Imaginile cu foile de examen au fost făcute publice de mama elevei.

„Stimați profesori, probabil ați înțeles deja că aceasta nu este o lucrare ca toate celelalte și că am ales să mă alătur protestului Consiliului Național al Elevilor, în loc să rezolv subiectul. (…) Toată această poveste cu simulările nu a fost decât picătura care a făcut paharul să dea pe dinafară: elevi, părinți și profesori care au ajuns la concluzia că e destul și că aceste experimente făcute de Ministerul Educației Naționale (MEN) trebuie să înceteze. Deși este un demers lansat de elevi, mulți părinți și profesori au decis să ni se alăture”, scrie eleva.

Eleva mai spune că scopul acestui protest nu este săi îi îndemne pe elevi „să nu învețe sau să-și bată joc de simulări sau de munca anumitor persoane”.

„Scopul acestui protest este de a-i face pe cei de sus și din jurul nostru să înțeleagă că noi, elevii, avem o voce, o părere, o speranță că reforma învățământului nu se va mai face din pix, cu modificări peste noapte, cu schimbarea regulilor jocului în timpul jocului și, dacă nu noi, cel puțin generațiile viitoare să se bucure de un sistem educațional care să le dezvolte gândirea critică, abilitățile în diverse domenii, talentele etc. În acest moment, dacă un elev este interesat de un subiect anume, este nevoit să își aprofundeze cunoștințele în afara școlii, ba chiar riscând ca membrii școlii să critice activitatea lor”, a mai scris eleva.

Aceasta mai spune că un alt motiv al protestului este că „țara își pierde statutul de țară democratică pe zi ce trece și odată cu asta se duce și tineretul care ar fi putut să schimbe ceva”.

„De ce vrem să schimbăm sistemul de învățământ și am ales să protestăm astfel? Deoarece educația de azi îl formează pe omul de mâine, om pe care noi îl numim viitorul țării. Cât despre forma de protest, exact așa cum părinții noștri ies în stradă pentru abrogarea ordonanțelor de urgență, exact așa și noi am căutat o modalitate de a ne face auziți, pentru că știm că acum argumentul oamenilor mari este că suntem minori și că nu putem decide singuri, dar peste câteva luni sau un an, când terminăm clasa a XII-a, se presupune că suntem și noi adulți și putem lua decizii și fără ajutorul lor”, mai scrie pe foaia de examen.

Eleva mai cere să nu se mai facă modificări în timpul anului școlar. „Ei bine, eu am decis. Am decis că nu mai vreau să se facă modificări în timpul anului școlar și să mă afecteze, am decis că vreau ca școala să îmi dezvolte mai mult decât competitivitatea, am decis să protestez pentru că fiecare om contează și am decis că țara asta poate avea un viitor mai bun dacă luptăm pentru asta”, mai spune aceasta.

Pe pagina a cincea a lucrării, acolo unde eleva scria că nu știe dacă va citi cineva până acolo, apare scris mic, cu roșu, de către profesor 🙂 am citit”. Pe ultima foaie a fost scris foarte bine argumentat și concis. Lucrarea a fost notată cu 1.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.