Primele mașini electrice românești au apărut pe străzi. Consumă sub 3 lei la 100 de km

FOTO: GTG automobile electrice/Facebook
FOTO: GTG automobile electrice/Facebook

Gheorghe Mureșan a renunțat la o afacere în domeniul produselor textile pentru a se ocupa de producerea unui automobil electric. Primele mașini ecologice, patru la număr, circulă deja pe străzile din Baia Mare și București. GTG, așa cum a fost botezată prima mașina electrică, are în față cinci baterii de 8V și 150A.

Viteza maximă este limitată la 55 de km/h, însă antreprenorul a spus, pentru Digi24, că „accelerația este mulțumitoare, poți să țâșnești la stop fără să te claxoneze cel din spate”. 100 de kilometri se pot parcurge cu 7-8 KW, iar costul acestora este sub 3 lei.

Mașina costă 13.700 de euro și are o autonomie de 120 până la 150 de kilometri, în funcție de stilul de condus. Antreprenorul promite că autonomia va crește în următoarea perioadă.

Automobilul lui Gheorghe Mureșan ar putea apărea în curând în serie. Spune că în curând va începe construcția unei fabrici de asamblare de automobile electrice, cu o finanțare de 1,5 milioane euro, cea mai mare parte din fonduri europene.

Compania lui Gheorghe Mureșan vrea să producă, în viitor, caroserii din PVC și să se poziționeze pe piață ca producătorul celei mai ieftine mașini electrice din România.

Pentru producerea automobilului, s-a luat legătura cu producători de componente auto din mai multe țări. Au fost studiate oferte la caroserii, cabluri, motoare și diverse componente electronice.

„Proiectul presupune o linie de asamblare la Baia Mare şi una de testare, aici urmând să lucreze peste 20 de angajaţi. Avem termen să punem în funcţiune linia de asamblare în februarie 2019, va avea o capacitate de 10 maşini pe schimb, iar pe an 4.000 de bucăţi, în prima fază.

Conceptul automobilelor aparţine unui designer italian. Deja am scos pe piaţă primele maşini, două fiind asamblate la Baia Mare, celelalte două la un partener din Bucureşti. Livrarea se face acum la trei luni, dar după punerea în funcţiune a liniei de asamblare termenul se va scurta la două-trei săptămâni”, a explicat Gheorghe Mureşan, pentru Mediafax.ro.

DISTRIBUIȚI
Ionuț Fantaziu
Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.

2 COMENTARII

  1. Vai ce mașini frumoase:))
    Chiar mi-aș dori una, mai ales că poate merge cu 55 la oră:))

    Lăsând gluma la o parte, arată oribil și sunt extrem de scumpe și nu o să le cumpere nici dracu..
    Eu, de exemplu aș prefera să îmi iau o mașină de 1000 de euro, care oricum arată mult mai decent chiar dacă are 20 de ani și de 12 mii de euro, diferența de preț, să alimentez.
    Toată viața aș alimenta.

  2. Mașina arată oribil, de ce dracu a plătit un designer italian ca să facă o astfel de oribilitate. …chiar imi pare rău pentru ei, le întrevăd falimentul. 😞

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.