Povestea primei furgonete Dacia, mașina pe care puțini au văzut-o

FOTO Dacia D6: Adrian/Daciaclub.ro/Wikimedia Commons
FOTO Dacia D6: Adrian/Daciaclub.ro/Wikimedia Commons

În 1975, Automobile Dacia scoate pe porțile uzinei modelul D6. N-a fost un succes și s-a produs până în 1978. În total, au fost 642 de modele ale mașinii, care era o replică a modelului francez Renault Estafette.

Dacia D6 este prima autoutilitară fabricată vreodată de Automobile Dacia. Pentru realizarea acestei mașini a fost nevoie de o colaborare strânsă cu francezii de la Renault, care i-au ajutat pe cei de la Dacia atât cu tehnica pentru construcția cutiei de viteze, cât și cu școlarizarea angajaților, timp de aproximativ două luni.

Celelalte componente, precum motorul și anexele, fără pompa de apă și carcasa filtrului de aer, sunt cele de pe Dacia 1300. De asemenea, tot în România erau făcute și geamurile, plafonierele, tapițeria, anvelopele sau sistemul de frânare.

Mașina era destinată pentru transportul de marfă, iar principalul client pentru aceste Dacii D6 a fost Poșta Română. De altfel, această mașină a fost exclusiv vândută instituțiilor de stat.

Una dintre cele mai populare autoutilitare din România a fost TV-ul, nume care reprezenta inițialele lui Tudor Vladimirescu.

Întreprinderea care a produs-o s-a numit mai întâi Uzina Tudor Vladimirescu București, apoi Autobuzul, iar după după 1990 a primit numele de ROCAR.

TV-35 FOTO: Promotor.ro
              TV-35                                                                                                                                                                                FOTO: Promotor.ro

Aici s-au produs în vremea comunismului, începând cu 1957, trolee, microbuze, ambulanțe și camioane mici.

În 1958 se produc la uzinele Tudor Vladimirescu primele autovehicule „destinate transportului de pasageri și mărfuri de mic tonaj”, TV-4 și TV-5. Acestea erau echipate cu motoare IMS de 50 de cai putere și viteză maximă de 80 de kilometri pe oră.

Din 1964, noile modele sunt echipate cu motoare de 70 de cai putere și pot ajunge la o viteză maximă de 100 de kilometri pe oră.

S-au produs până la începutul anilor 1980. De asemenea, aceste autoutilitare au fost exportate în unele țări sub denumirea TV Tudor. S-au produs și în Portugalia, sub denumirea Tagus, dar și în Italia, sub denumirea de TV Ciemme.

FOTO Dacia D6: Adrian/Daciaclub.ro/Wikimedia Commons