O agenție de turism a fost amendată pentru vacanța ratată a unei familii de români

FOTO: ytora/Pixabay.com
FOTO: ytora/Pixabay.com

O agenție de turism din Deva a fost amendată cu suma de 75.000 de lei, după ce o familie de români nu a găsit în vacanță ceea ce a crezut că a achiziționat. Mai exact, familia a dat bani pe o vacanță la un hotel de patru stele în Zakhyntos, Grecia, însă în cameră a găsit mucegai, iar hotelul era sub standardul de patru stele plătit. Un judecător a menținut amendă, însă sentința nu e definitivă.

Familia a fost în vacanță în 2022 și a depus plângerea la Protecția Consumatorului imediat ce s-a întors. Pe lângă mucegaiul din cameră, a reclamat și faptul că faianța de la baie era spartă, era mizerie în camere și baie, camerele nu erau aerisite, aerul condiționat lipsea, nu erau plase împotriva insectelor la ferestra, dulapul de haine era neconform, lipsa prosoapelor, lenjerie de pat îmbâcsită, lipsa dotărilor aferente, „nefiind îndeplinite condițiile standard pentru un hotel de categoria celui de patru stele”.

În plângerea făcută, turistul a arătat că a contactat agenția și „deși i s-a promis că problema se va rezolva, reprezentantul agenției a ales, la un moment dat, să nu mai răspundă la telefon”.

În urma reclamației depuse la Protecția Consumatorului, agenția de turism a promit două amenzi în valoare totală de 75.000 de lei pentru că: „nu a depus eforturile necesare soluționării favorabile a cerințelor pertinente ale consumatorului, acţiune ce ar încălca exigenţele diligenţei profesionale” și „a făcut publicitate unui hotel partener fără să se asigure că acela îndeplinește condițiile categoriei de clasificare promovată, faptă considerată practică comercială incorectă”.

Procesul-verbal a fost contestat de agenția de turism în instanță. Agenția a reclamat că, deși i s-a cerut să prezinte o serie de documente „în momentul în care reprezentantul societăţii, i-a predat comisarului punctul de vedere și documentele care dovedesc temeinicia celor susținute, inclusiv certificatul de clasificare menționat anterior, reprezentantul intimatei (n.r. Protecției Consumatorului) a precizat că petenta va fi sancționată contravențional, cu toate că nu citise apărările formulate în scris şi nici nu analizase înscrisurile depuse”.

„Intimata nu a urmărit niciodată să analizeze şi să soluționeze în mod obiectiv reclamația, ci a decis sancționarea contravențională chiar din momentul primirii reclamației”, a reclamat agenția de turism. Firma amendată a mai arătat că turistul care a depus reclamația este antrenor de Taekwondo, fiind fostul antrenor al copiilor unei comisare de la Protecția Consumatorului.

Judecătoria Deva a respins cererea de chemare în judecată, menținând sancțiunile în valoare de 75.000 de lei aplicate de Protecția Consumatorului.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.