Antreprenoarea care face peste 200.000 de € pe an după ce a plecat din multinațională

Nicoleta Chirica. Foto: Facebook

Nicoleta Chirica a renunţat în urmă cu 5 ani la jobul din multinaţională pentru a face afaceri cu pantofi, genţi şi accesorii cu motive tradiţionale. Așa a luat naștere brandul Iutta.

Decizia luată de tânăra în vârstă de 32 de ani s-a dovedit a fi cea corectă. În 2017, business-ul său a avut o cifră de afaceri de 1 milion de lei, adică aproximativ 215.000 de euro, relatează „Ziarul financiar”.

Pantofii și gențile Iutta sunt brodate cu simboluri românești și sunt fabricate din piele naturală.

Nicoletei Chirica i-a venit ideea afacerii în sufragerie, în timp ce făcea tipare pentru genţi de piele.

Pentru a-și pune pe picioare afacerea și a face rost de bani şi-a vândut maşina: „Am pornit la drum cu câteva mii de euro. Nu am accesat niciun credit sau alte resurse externe. Mi-am vândut maşina şi aşa s-a născut Iutta”. Nu a avut investitori sau fonduri europene.

“Foclorul face parte din povestea noastră identitară“

„Cred că avem nevoie de sondarea identităţii noastre, de o nouă analiză a tradiţiilor pentru a ne cunoaşte mai bine. Când am început noi, acest curent pe care îl vedem acum construit în jurul foclorului era abia la început. Foclorul face parte din povestea noastră identitară. Revenirea la rădicini este un exerciţiu normal“, a povestit pentru sursa citată tânăra antreprenoare.

Deși provine dintr-o familie cu înclinații spre artă, tatăl ei fiind sculptor, Nicoleta nu a vrut dintotdeauna să se dedice designului. A urmat cursurile Facultății de Cibernetică, iar apoi s-a angajat într-o multinațională, într-un domeniu tehnic.

Însă după un timp a decis să renunțe la jobul din corporație deoarece nu mai simțea nicio bucurie în a merge la birou.

Atunci a început să studieze designul, să facă schițe și să conceapă broderii. Una dintre primele colecții lansate a fost „Dor de Românesc”, unde broderiile sunt preluate de pe iile din fiecare zonă geografică a ţării.

Coarnele berbecului, romburile, crucea, bradul sunt câteva dintre simbolurile românești care împodobesc gențile și pantofii brandului Iutta.

„În atelierul Iutta, totul are o poveste și un rost. Simbolurile reinterpretate și motivele recurente ce se regăsesc în creațiile noastre pun într-o lumină nouă specificul cultural al diferitelor zone pe care le explorăm, evocând sentimente precum dor, mândrie, apartenență, iubire, voioșie și prețuire. Am preluat moștenirea străbunilor și o ducem cu drag mai departe, adăgându-i valoare și semnificație. Principala sursă de inspirație sunt poveștile, motivele tradiționale și bogăția culturală, a căror semnificație e redată în contemporan prin design și un stil narativ aparte”, se arată pe site-ul brandului.

Produsele sunt realizate manual, cu accent pe detalii.

Foto: iutta.ro

Andreea Dogar
Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.