Loganul electric. Cum poate fi făcută conversia și ce viteză poate atinge

FOTO: Dacia
FOTO: Dacia

Un inginer francez a reușit să transforme o Dacia Logan într-o mașină electrică și crede că orice service este capabil să facă o astfel de conversie.

Inginerul Mark Areny crede că Loganul electric poate avea mare succes mai ales pentru șoferii români care circulă local sau în orașe.

”Cei de la RAR au fost foarte deschiși și ne-au ajutat foarte mult. Bineînțeles, ne-au cerut foarte multe informații despre ce modificări am făcut mașinii, ce am montat pe ea. Când a fost ceva în neregulă ne-au spus și așa am mers mai departe. Prima omologare a fost o omologare individuala si a durat în jur de o lună. Mașina este un model din 2014, are tot ce-i trebuie: aer condiționat, servodirecție și o baterie mult mai mare”, a declarat inginerul francez pentru Hotnews.

Un Logan electric poate prinde o viteză maximă de 110 kilometri pe oră și o autonomie de 200 de kilometri, cu o baterie de 35 kWh.

Potrivit acestuia, o conversie poate fi făcută cu 15.000 de euro.

”Cred că fiecare service din România ar putea realiza această conversie, noi îi putem ajuta să facă acest lucru. Cel mai avantajos este să cumperi un Logan second hand si apoi să faci mașina electrică”, a mai spus Mark Areny.

Inginerul crede că Dacia nu poate ignora faptul că mașinile electrice prind tot mai mult avânt și că uzinele ar avea doar de câștigat dacă ar începe să producă astfel de modele.

”Cine are o mașină electrică (și în București sunt mulți șoferi de la Uber care merg cu ele) se poate convinge cum stau lucrurile. O mașină electrică nu costă nimic din punctul de vedere al mentenaței. În Kaufland, de exemplu, încărcarea este gratis. Să îți cumperi o mașină electrică nouă, costă foarte mult. Și ce facem? Iar așteptăm să vină mașini electrice din afară? E păcat! Eu aș dori să găsim o soluție ca să fabricăm mașini electrice ori să le convertim aici, în România!”, a mai spus inginerul francez pentru sursa citată.