Învățământul obligatoriu ar putea fi de 15 clase

Subiecte Evaluare Națională 2018 Română Subiecte Matematică Evaluare Națională 2018
FOTO: Alexas_Fotos/Pixabay.com

La sfârșitul lui 2013, Guvernul a adoptat o ordonanță de urgență prin care era modificată Legea Educației Naționale, iar învățământul obligatoriu a crescut de la 10 la 11 ani.

Însă, actualii parlamentari vor ca învățământul obligatoriu să ajungă la 15 clase. Mai exact, până în 2020, ultimii doi ani de grădiniță și ultimii doi ani de liceu ar putea deveni obligatorii. Proiectul urmează să fie supus votului în Camera Deputaților.

„La prima impresie, grădinița poate părea doar un loc de joacă, un spațiu unde părinții ocupați își pot lăsa copiii. Dar nu este doar o măsură practică la care apelezi în aceste cazuri, nici nu trebuie privit ca pe un mediu agresiv și nociv, în care copilul mai mult se îmbolnăvește, se lovește și se bate cu alți copii. Acestea fiind temerile frecvente ale părinților și unul dintre motivele pentru care dau copilul cât mai târziu la grădiniță sau deloc.

Cu toate acestea, grădinița contribuie la dezvoltarea psihică a micuților și se concentrează pe diverse abilități necesare pentru viitor. Vârsta preșcolară este un moment important pentru dezvoltarea copilului. Micuții devin conștinenți de lumea înconjurătoare, manifestă curiozitate față de ceea ce observă sau nu cunosc”, scriu parlamentarii în expunerea de motive pentru care ar trebui schimbată Legea Educației prin introducerea învățământului obligatoriu de 15 clase.

Parlamentarii mai spun că trebuie să fie obligatorie grădinița pentru că „această perioadă reprezintă temelia, fundația întregii vieți de mai târziu”. „La grădiniță, copiii își însușesc noțiunile de bază în ceea ce privește, limbajul, numerele, implicarea în activități, puterea de concentrare la un anumit lucru, memoria, atenția, răbdarea și cooperarea.

De asemenea, acest mediu este perfect pentru a învăța conceptul de relaționare și pentru o primă integrare în sistemul de învățământ”, se mai arată în expunerea de motive.

Parlamentarii care au semnat proiectul legislativ, de la PSD și UDMR, mai spun că „societatea românească în ansamblu se confruntă cu numeroase probleme care afectează direct sau indirect funcționalitatea unui sistem de învățământ și testează în mare măsură capacitatea sistemului de a se adapta acestor condiții.

Sărăcia, șomajul, violența domestică, cazurile de abandon familial, creșterea ratei divorțurilor și scăderea indicelui de natalitate sunt doar câteva dintre problemele majore care atrag atenția asupra consecințelor grave pe care le pot avea asupra calității educației preșcolare”, mai spun parlamentarii.

FOTO: Alexas_Fotos/Pixabay.com

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.