Firmele de cosmetice nu vor mai folosi cuvintele „alb”, „albire”, „ten deschis la culoare”

femeie piele albă
Foto: Engin_Akyurt / pixabay.com

Mai multe companii de cosmetice au decis să își regândească strategiile de promovare și să elimine folosirea unor cuvinte care fac referire la rasă sau la „albirea” pielii, relatează Euronews.

Schimbarea vine în contextul în care în Statele Unite ale Americii au loc proteste masive împotriva rasismului sistemic.

Gigantul francez L’Oreal a anunțat că va elimina cuvinte precum „albire” sau „deschis la culoare” din reclamele la produsele pentru îngrijirea tenului noaptea.

Concret, compania de cosmetice a anunțat într-un comunicat de presă că a decis să „renunțe la folosirea cuvintelor „alb/albire”, „deschis la culoare”, „luminos/care luminează” din strategiile de promovare a tuturor produselor pentru îngrijirea tenului pe timp de noapte”.

L’Oreal nu este singura mare companie care ia măsuri în acest sens. „Hindustan Unilever”, ramura din India a companiei Unilever, a decis săptămâna trecută să își schimbe strategia de promovare a liniei de cosmetice „Fair & Lovely” („Albă și minunată” în traducere).

„Ne facem un portofoliu pentru îngrijirea pielii mai inclusiv și vrem să celebrăm o ilustrare mai diversă a frumuseții”, a declarat Sanjiv Mehta, președinte al Hindustan Unilever, care are sediul în Mumbai, India.

Săptămâna trecută, compania Johnson & Johnson a luat o decizie similară cu privire la produsele pentru albirea pielii vândute în Asia și în Orientul Mijlociu.

Însă unele voci au contestat decizia companiilor de a schimba limbajul, dar de a păstra produsele.

„Dacă înțeleg bine, grupul L’Oreal renunță la cuvintele „alb/albire” din produsele sale, dar va continua să vândă aceste produse menite să deschidă la culoare pielea maro și pe cea neagră. Deci este ok să continue să facă bani din acest dezastru?”, a scris pe Twitter jurnalistul francez Rokhaya Diallo.

În unele țări din Asia, ca de exemplu în India, modelul de frumusețe ideală promovat este cel al femeii albe, cu pielea deschisă. Deoarece acest tipar este atât de intens promovat prin toate reclamele din spațiul public, multe femei cu pielea mai închisă la culoare recurg nu doar la creme pentru albirea pielii, ci și la proceduri mult mai complexe menite să le „albească”. Dincolo de faptul că a avea o piele mai deschisă la culoare e un adevărat standard de frumusețe, multe femei care au pielea mai închisă sunt discriminate și nu își pot găsi un loc de muncă.

Foto: Engin_Akyurt / pixabay.com

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.