Două mașini de care românii s-au îndrăgostit  

Volkswagen Passat este una dintre cele mai iubite mașini de către români, mai ales de cei care sunt în căutarea unui automobil la mâna a doua. Această mașină se fabrică încă din anul 1973 și este atât în variantă sedan, cât și break. 

Passat-ul a mai fost comercializat și sunt denumirile de Dasher, Santana, Quantom, Magotan, Corsar sau Carat. Cei care au ales această mașină au apreciat eleganța sa, prețul de achiziție, faptul că are un spațiu mare la interior și este confortabilă. Practic, este o mașină care poate fi și tinerească, dar care poate să satisfacă și nevoile unei familii. 

În ceea ce privește fiabilitatea, Volkswagen Passat a primit de la specialiști un scor de 4 din 5 și s-a clasat, în gama sa, pe la mijlocul clasamentului. Românii preferă această mașină și pentru că este ușor de întreținut. De asemenea, costurile pieselor de schimb este mai mic și, pentru că este un model popular se găsesc ușor. 

De altfel, cele mai recente studii arată că marca Volkswagen e în topul preferințelor românilor care se orientează spre achiziția de mașini second-hand. Mai exact, peste 24% dintre români au spus că preferă un Volkswagen dacă și-ar cumpăra o mașină la mâna a doua. Mai nou, un criteriu important pentru achiziția unui automobil îl reprezintă consumul de combustibil, iar la acest capitol, Volkswagen Passat stă destul de bine. 

Înainte de Passat, o altă mașină pe care românii au preferat-o a fost Mercedes Cobra sau W123. E adevărat, era o mașină care ajungea mai greu în România. Se spune că modelul Cobra a pus Mercedes-Benz pe harta lumii și a făcut ca brandul german să aibă un cuvânt greu de spus în clasa premium. 

Acest model a satisfăcut pe toată lumea. Venea în mai multe nivele de echipare și practic acoperea toate păturile sociale și dispunea de o caroserie foarte bine construită și cu o tablă foarte rezistentă la rugină. Mai mult, despre motoarele diesel ale acestui model există legende urbane care spun că rezistau atât de mult încât Mercedes nu mai avea clienți noi nici măcar pentru piese de schimb, o industrie care aduce profituri importante producătorilor de automobile.