Cum vor arăta noile aeronave TAROM pentru cursele interne

Foto: Pagina de Facebook TAROM

O aeronavă de tip ATR 72-600 de la Toulouse, Franța – același model precum avioanele care vor intra în flota TAROM în perioada viitoare – a aterizat în seara zilei de joi, 22 august, pe aeroportul Băneasa, și va putea fi vizitată în cadrul Bucharest International Air Show (BIAS), ce are loc sâmbătă, 24 august.

„Vă așteptăm cu drag la standul nostru de la BIAS, unde vom avea expusă o aeronavă de prezentare tip ATR 72-600, același model care va intra în flotă în perioada viitoare”, a anunțat TAROM.

În luna iunie a acestui an, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat într-un interviu la postul de televiziune Antena 3 că TAROM urmează să cumpere 9 aeronave de tip ATR 72-600, avioane ce urmează să fie folosite pe cursele interne, care sunt foarte aglomerate.

Primul astfel de avion va intra în flota TAROM în luna octombrie 2019, a mai spus ministrul.

Aeronavele model ATR 72 beneficiază de cabine de pasageri modernizate, nivelul de zgomot este redus, iar capacitatea de depozitare a bagajelor de mână este mărită faţă de capacitatea ATR-urilor folosite în prezent.

Avioanele au 72 de locuri și vor fi achiziţionate în leasing operaţional pe o perioadă de 10 ani. Toate avioanele vor fi livrate începând din octombrie 2019, până în iarna anului 2020.

Actualele avioane ATR folosite de TAROM sunt vechi de peste 19 ani.

ATR 72 - 600 tarom
Foto: Pagina de Facebook TAROM
ATR 72 - 600 tarom
Foto: Pagina de Facebook TAROM
ATR 72 - 600 tarom
Foto: Pagina de Facebook TAROM
ATR 72 - 600 tarom
Foto: Pagina de Facebook TAROM
ATR 72 - 600 tarom
Foto: Pagina de Facebook TAROM
ATR 72 - 600 tarom
Foto: Pagina de Facebook TAROM
ATR 72 - 600 tarom
Foto: Pagina de Facebook TAROM

Totuși, nu toți clienții companiei naționale de transport aerian sunt încântați de noile achiziții.

„Continuați să aduceți ATR? Ce naiba, alte companii zboară pe rute scurte de 200-250 km cu 737-800 sau A 320/321 și voi pe distanțe cel puțin duble (Iași, Timișoara sau Cluj) zburați cu ATR? Toate companiile serioase nu operează cu ATR. Astea mai merg între insule exotice, vezi Tenerife-Gran Canaria. Eu de la Barcelona în Mallorca am zburat cu 737-800 pe 250 km. De la Barcelona la București cu 737 -700 Tarom vechi de 15 ani. De ce pe București -Barcelona nu puneți 737-800 ca pe ruta Madrid București?”, a comentat un client al companiei pe Facebook.

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.