Cum să-ți organizezi un birou remote în orice spațiu

Munca remote a devenit o normalitate în ultimul an, iar tot mai multe companii și angajați optează pentru activitatea de la distanță. Acest lucru îți oferă o libertate semnificativă, atât în ceea ce privește gestionarea timpului, cât și a spațiului în care alegi să muncești. Confortul, dar și productivitatea sunt pe primul loc și trebuie să te obișnuiești să-ți organizezi spațiul de lucru oriunde te afli. Iată câteva idei despre cum poți face acest lucru cu succes:

Alege lucrurile esențiale

Ideea de birou care încape într-un sertar sau într-un rucsac nu este fezabilă pentru toți angajații. Poate ai nevoie de un monitor de dimensiuni foarte mari, care îți ridică probleme când trebuie să te muți sau când călătorești. Dar, în principiu, alegerea elementelor esențiale pentru amenajarea biroului de la distanță te va ajuta să fii mai organizat. Dacă lucrezi la laptop, folosește acest concept și alege doar obiectele care ar încăpea într-un sertar sau o geantă și formează o „trusă”. Aceasta trebuie să fie ușor de cărat, de depozitat și de mutat dintr-un loc în altul. 

Nu uita să optezi și pentru elemente de entertainment, pentru a putea crea o ambianță cât mai plăcută în spațiul de lucru. Alege boxe portabile pentru muzica ta preferată sau sunetele care te liniștesc în timpul programului de muncă. În acest fel vei fi pregătit să te aventurezi în călătorii, să te muți și să fii mereu flexibil în ceea ce privește munca pe care o depui remote.

Fii mereu conectat

Când lucrezi remote, poate cel mai important este să ai mereu o conexiune bună la internet. Chiar în această perioadă, odată cu problemele întâmpinate de platforme precum Facebook și Instagram, s-a putut observa dependența oamenilor pentru mediul online. În momentul în care și munca se mută în online, devine tot mai clar că ai nevoie de servicii bune și device-uri care îți permit să comunici constant. Colegii, superiorii și clienții au nevoie de feedback și disponibilitate din partea ta. Asigură-te că ai acces la internet prin wi-fi sau date mobile oriunde ai fi în lume. Astfel, poți să lucrezi fără griji și să te ocupi chiar și de proiecte complexe, indiferent de locul în care te afli. Discută cu furnizorul tău de servicii despre opțiunile pe care le ai atunci când călătorești și alege cele mai convenabile oferte.

Investește în device-urile potrivite

Schimbarea stilului de muncă implică și personalizarea nevoilor. Odată ce începi să lucrezi departe de biroul clasic, vei avea mai multe oportunități să afli ce ți se potrivește și ce schimbări trebuie să faci pentru a te adapta. De multe ori, asta implică și investiții în noi device-uri care îți fac treaba mai ușoară. Fie că vrei să schimbi laptopul cu o tabletă pentru mai multă portabilitate sau că ai nevoie de un mouse ergonomic, vei avea timp să observi felul în care devii mai productiv. 

Nu ezita să investești în tehnologia care te ajută să-ți organizezi spațiul de lucru în orice loc. De exemplu, optează pentru HDD-uri externe sau routere puternice, cu ajutorul cărora te poți bucura de suficient spațiu și de o conexiune wi-fi excelentă. De asemenea, software-ul de tip VPN și Cloud te ajută să controlezi cât mai bine activitatea profesională de la distanță.

Muncește cu spor și pasiune oriunde te-ai afla, prin organizare temeinică și adaptare. Alege practicile și obiectele care fac acest proces mai simplu și bucură-te de avantajele muncii remote.

Sursa foto: Pexels.com

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.