Cum să fii un organizator de evenimente de succes

Foto: Unsplash

Organizarea de evenimente nu este o meserie pentru oricine, iar dacă vrei să excelezi în această profesie va trebui să te înarmezi cu multă răbdare, să dai dovadă de iscusință și să te motivezi cu ușurință. Atribuțiile unui astfel de job pot fi stresante din cauza nivelului ridicat de responsabilitate și implică o pasiune specială pentru planificarea în detaliu. Iată câteva puncte forte ale organizatorilor de evenimente:

Atenție la detalii

Organizatorii de evenimente nu au cum să se plictisească în timp ce lucrează la un proiect și trebuie să se ocupe de fiecare detaliu al evenimentului pe care îl planifică. Minuțiozitatea, dar și experiența și cunoștințele acumulate își vor spune cuvântul în planul de muncă pe care îl abordezi. Unele evenimente vor avea nevoie de o planificare de bază, dar pentru altele va fi nevoie să muncești în plus și să te ocupi și de aspecte de publicitate sau chiar de e-mail-uri de marketing. Un bun organizator are cunoștințe variate din toate domeniile în care se încadrează evenimentele.

Viziune

Creativitatea joacă un rol important atunci când organizezi nunți sau alte evenimente festive pentru care trebuie să gândești un concept care să se alinieze cu dorințele clienților. Odată ce ajungi într-un spațiu și deja vizualizezi decorul, aranjarea meselor și a scaunelor sau a activităților, îți poți da seama că ești pe drumul cel bun. Nu uita, însă, că viziunea nu se referă doar la elementele fizice, ci și la experiența pe care trebuie să le-o oferi celor implicați. Cel mai simplu e să fii cu un pas înaintea lor și să le anticipezi nevoile, depășindu-le așteptările.

Organizarea riguroasă a timpului

Pentru că această meserie îți fură timp prețios în fiecare zi, trebuie să ai un plan bine pus la punct și atunci când vine vorba de viața personală în raport cu munca. Dacă vrei să te ocupi de mai multe evenimente în același timp, e posibil să te lovești de probleme mai serioase în ceea ce privește echilibrul între job și viața personală. Delegarea responsabilităților atunci când lucrezi într-o echipă te va ajuta să economisești timp prețios pentru soluționarea problemelor care pot apărea pe parcurs. Nu îți stabili planul de organizare cu gândul că totul va merge ca pe roate, pentru că te vei lovi, în marea parte a timpului, de clienți nemulțumiți și de probleme care vor trebui rezolvate din mers.

Calități de lider

Dacă aspiri ca într-o zi să ai propria ta afacere, contează foarte mult să-ți dezvolți aceste calități de muncă în echipă și cu clienții. Vei avea nevoie de autoritate și încredere pentru a-ți susține ideile și pentru a negocia diverse servicii puse la dispoziție pe durata evenimentului și toate acestea te vor pregăti pentru momentul în care vei prelua ștafeta de lider.

Fire extravertită

Un bun organizator de evenimente trebuie să fie deschis cu oamenii, să aibă calități de negociere, persuasiune și să-și facă relații între colegi și specialiști. O fire extravertită îți face mai ușoară ascensiunea și îi va motiva pe clienți să te recomande prietenilor și cunoștințelor. Pentru că îți vei petrece majoritatea timpului la întâlniri cu furnizori sau cu clienți, va trebui să înțelegi diferite personalități și să creezi cât mai repede o conexiune care să îți asigure succesul. Căldura cu care îi vei aborda pe toți cei cu care intri în contact va avea efecte majore asupra rezultatului final.

Transformă-ți pasiunea într-un job care îți va aduce satisfacții pe plan profesional și nu uita să te gândești de două ori dacă această meserie este potrivită pentru tine. Dacă iubești oamenii și interacțiunea cu aceștia, dar și pașii care fac un eveniment perfect, vei avea cu siguranță șanse să excelezi.

Sursa foto: unsplash.com

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.