Cum să fii un manager de succes: 5 reguli pe care trebuie să le respecți

În funcție de domeniul în care activează, atribuțiile unui manager variază. Cu toate acestea, există anumite reguli pe care fiecare manager ar trebui să le respecte. Contrar a ceea ce se crede, este mai greu să te menții în funcția de manager, decât să o obții. Astfel, testul unui manager bun începe în prima zi pe care o petrece în noua sa funcție. Acesta trebuie să își mențină echipa motivată sau să formeze una nouă, acolo unde este cazul, să o coordoneze la fiecare pas și să delege sarcini corespunzător. Mai jos, am pregătit câteva sfaturi care te vor ajuta să fii un manager de succes.

Comunică eficient

Pe de-o parte, un manager de succes știe cum să transmită un mesaj clar echipei sale și cum să o pună la curent cu planurile viitoare. Fiecare membru al echipei trebuie să vadă imaginea de ansamblu a firmei și să simtă că este inclus la fiecare pas. Pe de cealaltă parte, un manager de succes trebuie să facă mai multe decât să transmită directive. Acesta trebuie să își cunoască foarte bine colaboratorii, să le identifice punctele forte, precum și punctele slabe și să știe ce anume îi motivează. Acest lucru înseamnă că un manager bun știe să și asculte, nu doar să ofere instrucțiuni. Asigură-te că oferi un interes sincer echipei tale, aceasta fiind modalitatea prin care poți crea o legătură profesională de succes.

Fii un exemplu

Sigur că este important să ai o relație bună cu membrii echipei tale, dar nu vei fi mai apreciat dacă ești prea îngăduitor sau dacă legi relații de prietenie, care te împiedică să fii obiectiv. Nu încerca să fii pe placul tuturor, ci mai degrabă fii un manager corect, respectă-ți mereu cuvântul dat, precum și deadline-urile, nu îți atribui niciodată ideile angajaților tăi și nu arunca vina pe echipă. Asumă-ți greșeala atunci când proiectul echipei tale nu a avut rezultatele dorite.

Oferă feedback

Feedback-ul într-o companie este foarte important. Aceasta este modalitatea prin care oamenii știu dacă activitatea lor este pe măsura așteptărilor. În același timp, este un lucru benefic pentru companie. În cazul în care membrii echipei se descurcă bine și sunt încurajați, aceștia vor face tot posibilul ca lucrurile să rămână pe aceeași linie de plutire sau chiar să se îmbunătățească. Iar în cazul în care anumiți angajați nu obțin rezultatele dorite, lucrurile se pot remedia, dacă se face o evaluare lunară/ trimestrială și se oferă un feedback onest. Atunci când feedback-ul este negativ, acesta trebuie neapărat oferit în particular și niciodată în fața întregii echipe. Un alt lucru important, pe care orice manager ar trebui să îl facă, este să identifice aptitudinile fiecărui angajat, astfel încât acesta să fie încurajat să facă ceea ce știe cel mai bine, acest lucru ducând la creșterea performanțelor.

Fii mereu pregătit

Încearcă să ai ședințe săptămânale cu echipa ta, în cadrul cărora să îi pui la punct pe colegii tăi cu anumite planuri/ schimbări, dar și să te asiguri că angajații sunt mulțumiți și își îndeplinesc obligațiile. Asigură-te că ai mereu la tine o servietă sau o geantă pentru laptop, în care se regăsesc rapoarte săptămânale/ lunare și alte documente care îți vor folosi în cadrul ședințelor. Alcătuiește un plan pentru fiecare ședință pentru ca aceasta să fie una eficientă. Nu divaga și cheamă la ședință doar persoanele care sunt direct vizate. Acest lucru te va ajuta să creezi și un sentiment de apartenență la un grup, fapt ce sporește în mod semnificativ atașamentul angajaților pentru firmă. Dacă este posibil, o dată pe lună, organizează activități colective ale salariaților, acestea jucând un rol important în asigurarea loialității acestora. Ca să te asiguri că nu aloci prea mult timp întâlnirilor cu echipa ta, citește acest ghid al ședințelor rapide, care te va ajuta să organizezi eficient o ședință.

Oferă recompense

Nu mai este un secret faptul că angajații trebuie motivați, iar recompensele cresc performanțele acestora, dacă sunt oferite în mod regulat. Astfel, în funcție de obiectivele stabilite, asigură-te că angajații sunt răsplătiți cel puțin o dată la 6 luni. Poate fi vorba de o excursie în care vor pleca cei care vor obține cele mai bune rezultate, de o mărire de salariu sau de o promovare, acolo unde este posibil.

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.