Cum atragi clienții pentru cumpărături târzii de sărbători

Din cauza programului zilnic încărcat, cei mai mulți oameni amână cumpărăturile de Crăciun până în ultimul moment. Acest lucru se aplică în cazul fiecărei sărbători, iar proprietarii de magazine trebuie să își gândească strategia ținând cont de aceste aspecte. Pentru a atrage clienții care fac ultimele cumpărături înainte de sărbători, experiența oferită de magazine trebuie să fie una cât mai relaxantă, plăcută și ușor de dus la sfârșit. Iată câteva sfaturi importante:

Oferă reduceri atractive

Ofertele de care clienții se pot bucura pe ultima sută de metri îi vor atrage în magazinul tău. În special în cazul magazinelor fizice, reducerile și promoțiile trebuie să fie vizibile încă de la stradă, pentru a-i îndemna pe oameni să își facă acolo cumpărăturile. Fie că vinzi produse alimentare, haine sau accesorii, asigură-te că folosești etichete cu prețurile corecte, de preferat cu reducerea deja aplicată. Clienții tăi vor fi mai receptivi și dornici să opteze pentru produsele din oferta magazinului tău, dacă totul este cât mai clar și concis, de la prețuri la așezarea produselor în magazin. În special în cazul cumpărăturilor târzii de sărbători, o gamă variată de reduceri va fi chiar ce caută fiecare om.

Facilitează cumpărăturile rapide

În preajma sărbătorilor, ritmul colectiv și personal se schimbă, iar fiecare activitate este setată pe repede înainte. Cumpărăturile nu sunt o excepție, mai ales în această perioadă aglomerată a anului. Indiferent că ai un magazin online sau fizic, trebuie să oferi o experiență cât mai rapidă clienților tăi. Este important să instalezi mai multe case, să ai terminale POS funcționale și să eliberezi culoarele pentru accesul unui număr mai mare de persoane. Clienții vor pune preț pe experiența de care se bucură în magazin și pot renunța ușor dacă nevoile lor nu sunt îndeplinite. Acest lucru se aplică și în cazul cumpărăturilor online. Trebuie să faci mentenanța magazinului tău pentru a nu exista perioade lungi de așteptare sau erori și, mai ales, să faci tot posibilul ca fiecare client să ajungă cât mai rapid și fără probleme la check out.

Fii cât mai activ pe rețelele sociale

Nu este un secret faptul că oamenii petrec mult timp pe rețelele sociale, iar acolo se pot familiariza cu produsele sau serviciile pe care le oferi. Mulți dintre aceștia caută online cele mai bune oferte și promoții pentru a-și îndeplini îndatoririle față de prieteni și familie, la capitolul cadouri. Cumpărăturile târzii presupun mai puțin timp pentru a achiziționa toate cele necesare, motiv pentru care canalele de social media devin cel mai la îndemână instrument pentru cei care nu au avut posibilitatea de a se ocupa la timp. Folosește cât mai multe elemente vizuale care atrag atenția, dar nu uita să scoți în evidență beneficiile pe care le aduc ofertele speciale de sărbători.

Succesul magazinului tău în perioada sărbătorilor depinde de felul în care relaționezi cu clienții tăi și ce le oferi. Experiența cumpărăturilor, în special pentru cei care au rămas în urmă, trebuie să fie cel mai important aspect pe care să-l ai în vedere cu această ocazie.

Sursa foto: pexels.com