Cum ar putea arăta stațiile de metrou din Cluj-Napoca

Metroul din Cluj-Napoca
Metroul din Cluj-Napoca

Consilierii loclai au aprobat studiul de fezabilitate pentru metroul care urmează să lege orașul de zona metropolitană.

„A fost aprobat Studiul de Fezabilitate pentru metrou. În şedinţa extraordinară a Consiliului local al municipiului Cluj-Napoca a fost aprobat proiectul privind Studiului de fezabilitate (documentaţia tehnică şi indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiţii „Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea şi a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiţii” – componenta investiţională Magistrala I de Metrou.

Opţiunea de traseu recomandată prin acest studiu este: Floreşti – Piaţa Unirii – Piaţa Mărăşti – Muncii / Europa Unită – Depou Sopor. Traseul va avea o lungime de 21,03 km şi va dispune de 19 staţii. Investiţia totală: 2.052.196.984 EURO. Durata de realizare a investiţiei va fi de 128 de luni, iar finanţarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: PNRR, POIM, Alocări de la bugetele naţionale şi locale, dar şi alte surse de finanţare identificate pe parcurs”, a scris Emil Boc pe Facebook.

Cei care au făcut studiul de fezabilitate au analizat mai multe scenarii, precum metrou greu, monorail, tramvai în cale proprie, autobuz în cale proprie. Concluzia a fost că cea mai bună variantă este metroul ușor pe traseul: Florești – Piața Unirii – Piața Mărăști – Bulevardul Muncii/Europa Unită/Depul Sopor.

Linia de metrou ușor va avea 19 stații subterane și un depou subteran, cu o capacitate de transport nominală maximă la interval de 90 de secunde cuprinsă între 15.200 și 21.600 de pasageri pe oră și sens.

Trenurile vor fi prevăzute cu tehnologie fără mecanic, ceea ce înseamnă că nu ar fi nevoie de personal la bord. Investiția ar urma să se realizeze în următorii 10 ani.