Cum a devenit bătaia cu bulgări de zăpadă un adevărat sport

bataie_cu_bulgari
Foto: yukigassen.org

În fiecare iarnă, în luna februarie, bătaia cu zăpadă devine un adevărat sport profesionist în Japonia, unde peste 100 de echipe se întrec pentru a câștiga competiția „Showa-Shinzan International Yukigassen”.

Literal, „Yukigassen” înseamnă „bătaie cu zăpadă”, iar membrii fiecărei echipe încearcă să fure steagul echipei adverse și să își nimerească adversarii cu bulgări de zăpadă, fără ca ei să fie atinși.

Echipele, formate din câte 7 jucători, se întâlnesc pe un câmp acoperit de zăpadă. Bulgării folosiți în competiție nu sunt făcuți de jucători, ci de un aparat special care face bulgări de zăpadă la dimensiuni standard (cu un diametru cuprins între 6,5 și 7 centimetri).

bataia_cu_zapada_01
Foto: yukigassen.org

Fiecare echipă primește 90 de bulgări pentru meciul de 3 minute. O echipă câștigă fie dacă a nimerit toți membrii echipei adverse (scoțându-i astfel din joc), fie dacă a reușit să captureze steagul acesteia. Echipa care câștigă două din trei meciuri avansează în campionat, scrie BBC.

Competiția se desfășoară pe Insula Hokkaido, iar câmpul de luptă este amenajat anual la poalele Muntelui Showa-Shinzan, un con vulcanic înalt de 398 de metri, care s-a înălțat în urma unei serii de cutremure din anul 1944. Deși vulcanul continuă să elimine fum, el nu a mai erupt de la formare.

Campionatul „Yukigassen” a fost creat în anul 1989, cu scopul de a atrage turiști în regiune și în lunile reci de iarnă. Bătaia cu bulgări s-a dovedit un succes, iar competiția a fost importată în Canada, Finlanda, Australia și SUA.

Dacă v-a plăcut acest articol și doriți să fiți la curent cu lucrurile bune care se întâmplă în România și în lume, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de știri pozitive de pe pagina noastră de Facebook.

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.