Constanța va fi Capitala Tineretului în 2020

Foto: Pixabay

Constanța a fost declarată învingătoare în competiția pe care o avea cu orașul Craiova pentru titlul de Capitală a Tineretului în România 2020.

Titlul de Capitala Tineretului în România se acordă anual unui oraș care propune proiecte importante în dezvoltarea mediului urban. Începând cu 2016, capitalele Tineretului au fost Timișoara, Baia Mare și Iași.

Constănțenii au obținut victoria în concurs printr-un concept numit #ComeToSEAus, fiind orientat către tinerii implicați în dezvoltarea orașului. Vor fi cinci domenii în care tinerii se vor implica: Smart, Green, Artsy, Together și Cool.

Vor fi realizate și mai multe trasee tematice în Capitala Tineretului 2020:

  • Traseul multietnic, care să cuprindă Octogonul Confesional din zona peninsulară;
  • Traseul muzeelor, care să cuprindă cele mai importante muzee din oraș;
  • Traseul regalității, care să cuprindă Palatul Regal din Constanța și din Mamaia, Statuia Reginei Elisabeta de pe faleză;
  • Traseul distracțiilor de odinioară, adică locul în care își petreceau timpul liber tinerii din perioada interbelică;
  • Traseul comunismului, care să cuprindă traseul canalului Dunăre – Marea Neagră cu Memorialul de la Poarta Albă, Sediul Securității;
  • Traseul porturilor, Portul Constanța, Mangalia și Limanu

În prezent, proiectul se află la faza de redactare și de structurare a ideilor. Proiectele ce vor fi propuse sunt în continuă dezvoltare, iar orice idee poate fi trimisă către asociațiile implicate prin completarea unui simplu formular. Acesta se poate găsi pe pagina oficială de Facebook – Constanța Capitala Tineretului din România 2020-2021.

Constanța, Capitala Tineretului în România 2020

1. #ComeToSEAus SMART este capitolul ce are în vedere “educația și inovarea, dar și dezvoltarea continuă a tinerilor”. Printre proiectele care sunt existente în prezent se află și organizarea unei tabere de vară în care lumea universitară din Constanța să se apropie de cea națională prin intermediul viitorilor studenți care vor să descopere oportunități de educație, voluntariat și legate de viața socială.

Un al doilea proiect constă într-o caravană de promovare a centrului universitar în care studenții nu vor să arate doar unde și ce pot studia, dar și de a-i integra în viața socială a studenților și de a le “insufla sentimentul de încredere și de apartenență” față de locul în care studiază.

Tot în acest domeniu ei plănuiesc și organizarea unor serii de sesiuni de formare și de pregătire a tinerilor, pentru ca aceștia să îi poată ajuta la rândul lor pe viitorii studenți să se descurce, să-și dezvolte abilități și să se integreze ușor în comunitate.

2. #ComeToSEAus GREEN are ca obiectiv implementarea conceptului de dezvoltare durabilă de către și pentru tineri. Mai exact, acest capitol propune campanii de ecologizare și de plantare, dar și o expoziție de deșeuri reciclabile care scoate în evidență impactul poluării. Pe lângă acestea, vor și o competiție sportivă fresh numită “Jocurile Tomisului” unde studenții și elevii pot susține sportul și stilul de viață sănătos. Cei care se ocupă de acest domeniu spun că orașul Constanța “trebuie să aibă o bază activă și dinamică” pentru toate activitățile sportive.

3. #ComeToSEAus TOGETHER are ca scop să aducă tinerii împreună, dar și să îi apropie de “factorii decizionali ai municipiului Constanța”. Unul dintre proiecte se referă la o federație “umbrelă” care să acopere toate organizațiile de tineri din oraș. Ei vor să creeze și o aplicație care să includă toate locurile de muncă vacante din oraș dar și oportunitățile de practică pe care instituțiile le oferă. Un alt proiect vizează organizarea unor dezbateri în care tinerii își pot exprima ideile și la care să participe și reprezentanți ai autorităților și instituțiilor locale.

4. #ComeToSEAus COOL este capitolul ce își propune îmbinarea distracției specifice orașului Constanța cu mozaicul multietnic și profesional din oraș. Aici sunt propuse diferite proiecte precum: un post de radio accesibil pentru toți tinerii, un târg de primăvară cu diferite workshop-uri, un festival de vară, un parteneriat cu Neversea, un Târg de Crăciun, dar și dezvoltarea conceptelor deja existente precum Steet Food Festival și The Color Run.

5. #ComeToSEAus ARTSY are în vedere valorificarea potențialului unor tineri artiști constănțeni prin festivaluri de teatru în aer liber, concerte și concursuri de talente.