Ciolacu, pe șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești: „Prima străpungere după perioada comunistă. O lucrare foarte dificilă”

marcel ciolacu
Foto: Captură Facebook

Premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, au vizitat astăzi șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești, Secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș).

„Cred că este prima străpungere după perioada comunistă și nu este o lucrare întinsă, dar foarte dificilă. Este evident că deja constructorul este în avans cu lucrările și aș dori să-i felicit. Sunt ferm convins că dacă am fi fost în Schengen, ați fi fost și mai în avans, lucrurile ar fi mers mult mai ușor”, a declarat Marcel Ciolacu.

Tronsonul Tigveni – Curtea de Argeș din autostrada Sibiu – Pitești are o lungime de 9,86 kilometri și trebuie executat în 44 de luni (până în 2027).

Este un tronson dificil, ce implică realizarea a multor lucrări: 9 poduri, 3 pasaje, 1 tunel și 1 nod rutier. Valoarea contractului, atribuit constructorului austriac PORR, este de 2 miliarde de lei fără TVA.

„În acest moment, România are, că tot vorbim și ne place de acest deficit, cu toții devenim experți în deficite, are un deficit de 56 miliarde (de lei – n.r.) și cheltuieli pe investiții de 57 de miliarde. Este pentru prima oară în istoria României când s-a creat acest echilibru între deficit și investiții.

Cunoaștem cu toții situația când am venit prim-ministru, înțeleg, anumite persoane sunt supărate pentru că direcționăm în primul și-n primul rând banii către investiții. Unii sunt foarte supărați că direcționăm cele mai mari sume către Ministerul Transporturilor. Lucrările din Transporturi se multiplică cel mai repede și au cea mai mare importanță strategică. Sunt marile lucrări de infrastructură, așteptate să știți nu numai de români, cred că și de noi.

Tot timpul găseam motive să amânăm astfel de lucrări. Sorin Grindeanu, chiar dacă îmi este coleg, n-am nicio reținere să spun, aceste 3 tronsoane, de la Pitești spre Sibiu, care sunt încă în lucru, au fost ocolite de toți miniștrii ai transporturilor de 30 și ceva de ani. E primul ministru care închide de la Nădlac până la Constanța și o să închidem la fel din Moldova până în Constanța.

E prima oară când avem un plan și acest plan prinde contur. Dacă vom avea noroc să avem constructori la fel de buni cum îi avem pe cei de aici, sunt ferm convins că lucrurile vor intra într-o dinamică și mai mare. Nu va exista să nu avem bani pentru infrastructură. Nimeni nu a pus la socoteală acum 6 luni sau 8 luni faptul că România este la sfârșitul unui exercițiu financiar și în primul și în primul rând trebuiau să se gândească că trebuie să venim cu cofinanțările, astfel încât acești bani să nu-i pierdem. Asta face în acest moment Guvernul.

Cu adevărat, cei mai mulți bani s-au dus la Transporturi, fiindcă sunt cei mai avansați, sunt multe programe încă blocate și sperăm ca prin POIM-ul de la Transporturi să nu pierdem bani la sfârștitul anului. Am sărit la 85% absorbția cu ultimele plăți din exercițiul financiar. Este pentru prima dată când este atât de mare. Avem la decontare încă 1,5 miliarde. O să mai dau în următoarea ședință de Guvern cofinanțarea pentru MIPE, astfel încât să ajungem peste 95% cu absorbția pe exercițiul financiar trecut”, a mai declarat Ciolacu.

Sorin Grindeanu a felicitat compania de construcții pentru lucrările de pe tronsonul Sibiu – Boița:
„Felicitări, ați terminat înainte de termen acolo, cu câteva luni bune. Mă aștept ca și lotul de aici, din contractul de pe lotul 4, să fie finalizat înainte de termenul asumat, care e undeva în 2027.

Chiar dacă sunt doar 10 kilometri, aproape 10 kilometri, sunt 10 kilometri care au foarte multe lucrări de artă – poduri, tuneluri.”

În ceea ce privește segmentul Pitești – Curtea de Argeș, Grindeanu a spus că lucrările înaintează foarte bine, fiind gata în procent de 55%: „Au mers în acest an foarte bine, ceea ce ne face optimiști pentru anul viitor că ar putea termina. Dacă nu tot, măcar tronsoane din acest traseu de 30 de kilometri. Cel puțin cel din jurul Piteștiului, Bascov – acel tronson poate fi finalizat.”

Termenul din contract pentru secțiunea Sibiu – Curtea de Argeș este 2025.

Autostrada Sibiu – Pitești este împărțită în 5 secțiuni:

  • Sibiu-Boița, km 0 – 14
  • Boița-Cornetu, km 14 – 44
  • Cornetu-Tigveni, km 44 – 81
  • Tigveni-Curtea de Argeș, km 81 – 91
  • Curtea de Argeș-Pitești, km 92 – 122
Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.