Cine va construi ultimul lot al Autostrăzii Ploiești-Buzău

autostrada sibiu pitești
Foto: Asociația Pro Infrastructură (Facebook)

A fost desemnat constructorul ultimului dintre cele 13 loturi ale Autostrăzii Ploiești-Buzău. Acest lucru s-a întâmplat după reevaluarea ofertelor și respingerea contestației Danlin XXL de către Curtea de Apel București.

„A fost desemnat astăzi (luni – n.r.) constructorul ultimului din cele 13 loturi ale A7 (finanțate prin PNRR)! După reevaluarea ofertelor și după respingerea contestației de către Curtea de Apel București, CNAIR a desemnat câștigătorul contractului pentru Lotul3 (Pietroasele-Municipiul Buzău) al Autostrăzii Ploiești-Buzău (secțiune a A7)”, scrie pe Facebook ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Lotul Pietroasele-Municipiul Buzău a fost atribuit constructorului turc TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. la valoarea de 1,15 miliarde de lei (fără TVA).

„După trecerea termenului legal de 10 zile, dacă nu vor fi depuse noi contestații, este posibilă semnarea contractului pentru construcția ultimului din cele 13 loturi ale A7 finanțate din PNRR. Lucrările care includ 8 poduri și un pasaj (1,26 km), trebuie finalizate în 20 de luni, după emiterea Ordinului de Începere”, a declarat șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Lotul face parte din Autostrada „Moldovei” A7. Aceasta are aproape 440 de kilometri și se construiește între Ploiești și Siret, până la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare PNRR și ar trebui finalizată până în 2026. Doar tronsonul Pietroasele-Buzău rămăsese fără constructor. De la Buzău până la Pașcani toate contractele de construcție sunt adjudecate de către românii de la UMB.

Reporter Greatnews, Ionuț Fantaziu a fost jurnalist în redacțiile Opinia Studențească, Ziarul de Iași, Evenimentul zilei, Yahoo News și a colaborat cu diverse publicații din domeniul științei și tehnologiei.