Cele mai comune probleme într-un service auto și cum să le gestionezi eficient ca administrator

Administrarea unui service auto poate fi o activitate plăcută și foarte profitabilă, atunci când lucrurile merg bine. Cu toate acestea, există numeroase situații care îți pot face viața foarte grea din postura de manager, unele dintre acestea agravându-se atât de mult încât pot duce chiar la falimentul afacerii.

De la probleme ale fluxului de clienți, până la productivitatea scăzută a angajaților sau defecțiuni ale echipamentelor, dificultățile pe care le poți întâmpina nu sunt deloc puține la număr. O defecțiune la noul tău elevator 2 coloane, un angajat problemă care tratează clienții nepoliticos sau un accident grav de muncă ce îți incapacitează unul din mecanici — toate acestea sunt situații pentru care trebuie să fii pregătit când conduci un service auto. Iată care sunt cele mai comune probleme cu care te poți confrunta și ce soluții ai la dispoziție:

  1. Defecțiunile echipamentelor

Avariile la echipamentele cu care lucrezi, fie că e vorba de un elevator auto, o mașină de dejantat sau orice alt aparat cu un rol important în service-ul tău pot fi foarte costisitoare și îți pot afecta serios activitatea. Asta pentru că, pe lângă cheltuielile cu reparațiile, vei pierde și venituri în toată perioada în care aceste echipamente sunt inactive, neputând să onorezi solicitările clienților.

Tocmai de aceea, este mai bine să te orientezi către echipamente auto performante, de calitate atunci când îți utilezi service-ul. Astfel, vei avea de-a face cu defecțiuni și avarii mult mai rar și vei beneficia și de o funcționalitate crescută, care îți va permite să crești calitatea serviciilor oferite. În plus, dacă achiziționezi echipamente noi, direct de la furnizori, vei beneficia și de garanție pentru aceste echipamente, astfel că nu vei mai fi nevoit să-ți faci griji de costurile de reparații, chiar și dacă apare vreo defecțiune.

  1. Marketingul slab targetat

Felul în care îți promovezi afacerea va juca un rol foarte important în succesul acesteia atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Desigur, trebuie să fii precaut cu bugetul tău și să investești în publicitate bine targetată către demograficul tău țintă, indiferent că optezi pentru promovare online sau offline. Spre exemplu, dacă operezi un service local, într-un oraș mic, nu are niciun sens să îți risipești bugetul pe reclame la televizor, însă un spot de 30 de secunde pe un post de radio local va costa puțin și poate să-ți aducă clienți. De asemenea, ar trebui să te asiguri că plasezi bannere și indicatoare în zona service-ului pentru a ghida oamenii către afacerea ta.

  1. Interacțiunea defectuoasă cu clienții

Angajații sunt cartea de vizită a unei afaceri, iar modul în care aceștia comunică și interacționează cu clienții tăi ar trebui să fie o preocupare constantă pentru tine. O atitudine superioară, arogantă sau ursuză a acestora va face oamenii să se îndrepte către alte service-uri pentru rezolvarea problemelor lor, chiar și dacă aceștia lucrează competent și profesionist. Asta pentru că oamenii prețuiesc politețea și se așteaptă întotdeauna să fie tratați cu respect de către cei pe care îi plătesc. Tocmai de aceea, e important să te asiguri că fiecare client care îți trece pragul este tratat cu respect și deferență, iar întrebările și solicitările sale își găsesc întotdeauna un răspuns rapid.

  1. Serviciile de slabă calitate

După cum este și de așteptat, calitatea serviciilor oferite este esențială pentru supraviețuirea și dezvoltarea unui service auto. Profesionalismul mecanicilor care lucrează pentru tine este, în consecință, o prioritate absolută. Astfel, e foarte important să fii extrem de riguros atunci când faci angajări pentru firma ta și să fii dispus să aștepți pentru a găsi oamenii potriviți, chiar și dacă ești presat de timp să ocupi rapid posturile din service-ul tău. Un angajat slab, a cărui muncă lasă mereu de dorit, te va face să pierzi numeroși clienți, care, nemulțumiți de serviciile primite, vor merge în altă parte data viitoare când vor avea o problemă la automobilul lor.

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.