Cel mai lung tunel subacvatic feroviar și rutier din lume va conecta Germania și Danemarca

Intrarea în tunelul subacvatic. Sursa: Femern A/S

Cel mai lung tunel subacvatic feroviar și rutier din lume va conecta Germania și Danemarca și va fi gata până în anul 2029, relatează Euronews.com.

Tunelul Fehmarnbelt va avea 18 kilometri și va fi cel mai lung tunel subacvatic ce va avea atât cale ferată pentru trenuri, cât și șosea pentru mașini.

Proiectul costă 10 miliarde de euro. Tunelul va străbate strâmtoarea Fehmarn din Marea Baltică și va conecta localitățile Rødbyhavn de pe insula Lolland din Danemarca și Puttgarden din nordul Germaniei.

Tunelul va avea două șosele cu două benzi și două linii de tren electrificate. Călătoria va dura 7 minute cu trenul și 10 minute cu mașina.

În prezent, șoferii care vor să ajungă în zonă trebuie să ocolească prin partea continentală a Danemarcei și să parcurgă o distanță de 160 de kilometri.

După ce tunelul va fi dat în folosință, distanța dintre Hamburg (Germania) și Copenhaga (Danemarca) va fi parcursă cu trenul în mai puțin de 3 ore (față de 5 în prezent).

Strâmtoarea Fehmarn se află în locul marcat cu pin-ul roșu. Sursa: Google

Construcția a început în anul 2020 în partea daneză și în 2021 în Germania. Din costul total de 10 miliarde de dolari, 1,1 miliarde sunt fonduri UE.

Tunelul va fi construit la 40 de metri sub nivelul Mării Baltice și va fi alcătuit în 89 de secțiuni masive din beton. Acestea vor fi construite pe uscat și vor fi coborâte în apă cu ajutorul unei macarale. Reprezentanții Femern A/S, compania de stat din Danemarca ce gestionează proiectul, speră că vor putea amplasa primele secțiuni din beton până în 2024.

După instalarea secțiunilor, ele vor fi unite și vor fi adăugate și celelalte elemente, precum șinele de tren, sistemele de ventilație și camerele video.

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.