Ce spune Raed Arafat că ar trebui să se întâmple dacă un copil nu vrea să poarte mască

Sursa foto: Captură video Antena 3
Sursa foto: Captură video Antena 3

Raed Arafat, secretar de stat în Ministerul de Interne, a declarat într-un interviu oferit postului de televiziune Digi24 că dacă un copil nu vrea să poarte mască, acestuia ar trebui să i se spună să iasă pe hol.

„La început va fi greu să impui regulile. Regulile trebuie impuse, nu neapărat cu pedepse. Trebuie impuse cu fermitate și să i se spună elevului: „Nu vrei să porți mască, ieși din clasă, așteaptă pe hol. Când porți mască intri în clasă, pentru că îți pui colegii în pericol”. Va conta foarte mult ce au auzit copiii în casă în ultimele 6 luni. De la părinții lui. Ce a auzit copilul de la anturajul lui. Dacă elevul a fost expus o perioadă negației și a auzit că totul e o glumă, masca e glumă și nu trebuie să o porți, poate că la început va fi mai greu la școală, dar aici trebuie impuse niște reguli clare”, a menționat Raed Arafat.

„Din prima oră în care se intră în școală trebuie prelucrate toate regulile cu copiii într-un mod foarte deschis, clar, explicat. Și explicat și consecințele nerespectării. Adică „ieși din clasă dacă nu repecți regulile”, „o să anunțăm părinții dacă nu respecți”, „pui în pericol ceilalți copii și familiile lor”. Trebuie explicat deschis. Din prima zi a școlii, la orice copil care intră acolo îi trebuie explicate regulile. Și poate mai ales pentru copiii mici trebuie să le fie explicat într-un mod care să fie atractiv, nu un mod care să-i sperie. Cu certitudine profesorii știu cum să facă acest lucru. Este important de cum educi copiii de la prima oră”, a mai spus secretarul de stat.

„În prima oră trebuie să li se explice la copii care sunt regulile. Cum se intră, pe unde se circulă, cum vor fi pauzele, cum se va sta la clasă, când se poartă mască, când nu se poartă”, a completat Arafat.

Pe de altă parte însă, Legea nr. 257/2013 pentru modificarea și completarea Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului interzice „tratamentele degradante” în procesul educativ.

„În cadrul procesului instructiv-educativ, copilul are dreptul de a fi tratat cu respect de către cadrele didactice, personalul didactic auxiliar și cel administrativ și de a fi informat asupra drepturilor sale, precum și asupra modalităților de exercitare a acestora. Pedepsele corporale sau alte tratamente degradante în cadrul procesului instructiv-educativ sunt interzise”, se arată în articolul 48.

Potrivit interpretării oferite de reprezentanții ONG-urilor pentru drepturile copilului, în categoria „tratamentelor degradante” sunt incluse și practici precum scoaterea elevilor din sălile de clasă și trimiterea lor pe coridor.

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.