Ce condiții de lucru asigură companiile în care productivitatea este la cote maxime

Sursa foto: nd3000/Shutterstock
Sursa foto: nd3000/Shutterstock

Obiectivul unei companii nu este să aibă angajați care muncesc mult, ci angajați care muncesc bine, iar pentru asta este nevoie de anumite condiții de lucru.

În mod paradoxal, deși românii petrec mai mult timp la birou decât germanii sunt mult mai puțin eficienți în muncă decât aceștia. Productivitatea unei companii depinde de mai multe aspecte – de la organizarea departamentelor, la eficientizarea proceselor și până la abilitățile managerilor, desigur, însă și condițiile de lucru sunt importante. Iată care sunt factorii ce țin de condițiile de lucru și care pot influența în mare măsură eficiența:

  • Iluminarea spațiului, o necesitate și mai mult de atât

Sigur că iluminarea spațiului de lucru este o necesitate, însă lumina are mai multă putere decât credem. Fie că vorbim despre eficiența la birou sau pur și simplu despre starea de spirit, lumina joacă un rol important, ea influențând starea generală de sănătate, vitalitatea și eficiența, după cum se arată într-un articol dedicat exclusiv impactului pe care îl are lumina asupra ritmului de lucru.

Iluminarea corectă a spațiului de lucru poate contribui în mare măsură la creşterea productivității, iar dacă se folosesc tuburi LED, ea nici nu se va traduce în costuri mari cu energia.

  1. Pentru condiții de lucru optime, unui angajat trebuie să i se aloce un anumit spațiu

Nimeni nu poate lucra bine într-un spațiu supra-aglomerat. Clădirile de birouri moderne sunt amenajate open-space, însă, pentru ca acest design să funcționeze, este nevoie ca fiecare angajat să beneficieze de suficient spațiu încât să se poată concentra și să aibă parte de mobilitate.

Un salariat din România ocupă în medie 11 metri pătrați de spațiu de lucru, fapt care ne plasează printre cei mai înghesuiți europeni. Spre comparație, un angajat din Praga ocupă în medie 14,8 metri pătrați, unul din Varșovia 12 metri pătrați, iar unul din Budapesta 12,6 metri pătrați.

  1. Drumul până la birou, printre cei mai mari inamici ai productivității, mai ales în Capitală

Localizarea clădirii de birouri este un aspect important pentru încadrarea ei în clasa A. În Capitală, unde traficul este printre cele mai aglomerate din întreaga lume, drumul până la birou este nu doar lung, ci și extrem de stresant pentru angajați. Unul din patru bucureșteni petrece zilnic peste 45 de minute în drum către locul de muncă, iar asta înseamnă că dedică muncii 10 ore din zi (8 ore de lucru + 1 oră pauză de masă + 1,5 ore pe drum).

Un drum lung până la serviciu se traduce în angajați mai stresați, cu mai puțin timp pe care să-l dedice vieții personale și cu mai multe frustrări adunate de-a lungul timpului. Nu întâmplător, multinaționalele cu profituri anuale uriașe au sediile în zonele centrale, ușor accesibile din toate colțurile orașului.

Numărul de angajaţi din clădirile de birouri moderne, clasa A şi B, din Bucureşti a fost de aproximativ 240.000 în primele trei luni ale acestui an, în creştere cu 25% în ultimii doi ani, şi ar putea să ajungă la 250.000 până la sfârşitul anului, se arată într-un studiu citat de publicația de economie Capital.

Dincolo de strategii și management performant, aspecte deosebit de importante, desigur, merită ca angajatorii să ia în considerare și condițiile de lucru, dacă își doresc un personal performant.

Sursa foto: nd3000/Shutterstock

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.