Cât ar putea costa un bilet de avion dacă s-ar aplica „regula scaunelor libere”

Dacă vei călători în avion cu bebe trebuie să respecți câteva reguli FOTO: StockSnap/Pixabay.com
FOTO: StockSnap/Pixabay.com

Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) nu acceptă „regula scaunelor libere” pentru măsura distanțării fizice între pasageri. Mai exact, în ultima perioadă s-a avansat ideea că o soluție pentru a se evita răspândirea coronavirusului în aeronave ar fi ca scaunul din mijloc să rămână neocupat.

Reprezentanții IATA spun că locul din mijloc rămas liber nu va duce la o separare de 1-2 metri, așa cum recomandă autoritățile, lățimea unui scaun fiind de 50 de centimetri. Însă, organizația mai transmite și că prețul biletelor s-ar putea scumpi, iar „epoca călătoriilor accesibile va lua sfârșit”.

Mai exact, printr-un comunicat de presă, IATA transmite că față de 2019, tarifele pentru biletele de avion ar trebuie să aibă o creștere cuprinsă între 43 și 54% dacă scaunele din mijloc vor rămâne libere.

Asociația a făcut și câteva calcule. Cele mai mari prețuri ar putea fi pentru zborurile din Asia Pacific, în timp ce în Europa s-ar putea scumpi biletele cu 49%.

„Mediul din cabina aeronavelor face dificilă, în mod natural, transmiterea virusurilor. Astfel se explică numărul redus de cazuri de infectare la bord. Scopul nostru imediat este de a crește suplimentar siguranța în aeronave, astfel încât pasagerii și echipajele să revină cu încredere la călătoria cu avionul.

Screeningul, acoperirea feței și măștile de protecție sunt măsuri pe care le recomandăm. Însă păstrarea scaunul din mijloc neocupat, nu este o soluție”, declară directorul general și CEO al IATA, Alexandre de Juniac, printr-un comunicat de presă.

Pentru a reduce posibilitatea de transmitere a coronavirusului, IAT recomandă, printre altele, purtarea măștilor la bord. De asemenea, se mai propune măsurarea temperaturii înainte de îmbarcare, îmbarcarea și debarcarea care reduce contactul cu alți pasageri sau cu echipajul avionului, limitarea mișcării în cabină în timpul zborului, igienizarea frecventă a cabinei, proceduri de catering simplificate care reduc circulația echipajului și interacțiunea cu pasagerii.

IATA mai spune și că testarea pentru coronavirus sau pașapoartele de imunitate ar putea fi incluse ca măsuri temporare de biosecuritate.