Care sunt piedicile de care te poți lovi atunci când vrei să-ți deschizi propriul business

Foto: Unsplash.com

Mai ales dacă ai veleități de antreprenor, multe idei nepuse încă în practică, nemulțumiri legate de actualul loc de muncă și dorința de a reuși, te poți gândi serios să-ți deschizi propriul tău business și să pui cărămidă cu cărămidă la concretizarea visului tău.

 

Poate că situația socio-economică actuală nu pare una tocmai favorabilă unei investiții, însă niciodată nu vei găsi acel moment perfect pentru a te apuca de treabă. Important este să gândești în perspectivă și să nu mizezi pe domeniile de activitate afectate cel mai mult de pandemie, cum ar fi sectorul HoReCa, serviciile de fitness și înfrumusețare, afaceri care presupun, printre altele, închirierea unor spații fizice de mari dimensiuni.

 

Înainte de toate, trebuie să ai determinare, disponibilitatea de a aloca timp și resurse de energie pentru a pune pe picioare afacerea, un buget inițial și idei în care să crezi sau măcar disponibilitatea de a te lăsa ghidat de persoane avizate.

Nu mai e un secret că este esențial să faci ceea ce-ți place și ceea ce te pricepi, astfel încât să ai expertiză în ceea ce faci, viziune și capacitatea de a-ți alege și forma în timp o echipă competentă.

 

Iată care sunt cele mai mari dificultăți pe care le poți întâmpina atunci când vrei să-ți deschizi propria afacere:

Lipsa banilor 

Dacă te-ai gândit să devii antreprenor, cu siguranță ești dispus să-ți pui la bătaie economiile. Cu toate acestea, mai ales atunci când ești la început, vor mai fi o mie de lucruri de pus la punct, de la achiziții inițiale la acte, astfel încât probabilitatea să nu dispui de suma necesară pentru a le rezolva este una ridicată. Cu toate acestea, nu trebuie să te dai bătut la primul „hop”. Există posibilitatea să accesezi credite pentru firme noi, mai ales că nu ai nevoie de garanții, poți aplica online, iar sprijinul financiar este acordat într-un timp record. 

Indecizie

Întotdeauna, inițiativa de a deschide o afacere este precedată de o idee. Dacă în cazul tău e vorba chiar de mai multe, atunci trebuie să soluționezi cumva această dilemă și să mergi pe un singur fir conducător. Stabilește-ți un singur sector de activitate, fără a exclude posibilitatea ca în timp să te dezvolți sau să diversifici, conturează un profil al unui public țintă, nu ezita să ceri sfaturi de la cei care au reușit sau de la persoane avizate care-și desfășoară activitatea în consultanță, sondează concurența și răspunde-ți sincer la întrebarea: „Ce aduc eu nou față de ceea ce există deja?”. De exemplu, dacă vrei să investești într-o afacere cu obiecte personalizate, vino cu mesaje originale, o calitate superioară a imprimării, vopsea și materiale premium și prețuri accesibile. Totodată, gândește-te cum ai putea transforma un potențial dezavantaj în opusul acestuia. În acest sens, poți imprima măști textile cu inițiale, mesaje succinte, simboluri, personaje de desene animate. 

Anonimatul

Orison Swett Marden, părintele scrierilor și discursurilor motivaționale, primul scriitor american care a vorbit în cărțile și prelegerile sale despre dobândirea succesului în viață, spunea că regula de aur pentru orice om de afaceri este următoarea: Pune-te în locul clientului”. Adaptând această lege a marketingului la anul 2021, trebuie să te gândești ce te-ar atrage la un produs sau serviciu și mai ales cum ți-ar plăcea să afli de existența lui. Aici intervine partea de promovare pe care nu trebuie să o neglijezi, fiind esențială în atragerea clienților și-n mediatizarea a ceea ce faci. Mizează la început pe promovarea online, intuitivă, ca mai apoi să apelezi la specialiști în domeniu, îmbină imaginea de calitate cu mesaje inspirate și, înainte de toate acestea, creează-ți o identitate de brand, printr-un logo și un slogan. 

 

Cele mai mari piedici le vei întâmpina în acele momente în care ți se va părea că nimic nu îți iese cum trebuie, că ești pe cale să renunți. Important e să nu iei decizii pripite în situații de criză și să te aduni, gândind soluții.

 

Sursa foto: Unsplash.com

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.