Avantajele unui business în retail: ce afaceri poți începe dacă ești antreprenor aspirant

Sursă foto: Monkey Business Images/ Shutterstock

În industria retailului, elementul care contează cel mai mult este produsul, iar calitatea lui și succesul afacerii depind de mai mulți factori, printre care producătorul, distribuitorul, precum și vânzătorul. Există, astfel, mai multe idei de afaceri de succes pentru un antreprenor aspirant, care încearcă să își găsească un loc în acest domeniu al vânzării cu amănuntul. 

Unul dintre avantajele unui business în retail este că poți alege cât de mare vrei să fie afacerea pe care vrei să o începi. Poți începe prin a vinde piese auto până strângi suficienți bani pentru a-ți deschide un magazin alimentar, de exemplu. De asemenea, schimbarea cu ușurință a produselor pe care le comercializezi este un alt avantaj în acest domeniu. De pildă, dacă vinzi produse de la o companie și observi că nu sunt printre preferatele clienților, poți decide să le înlocuiești, și asta pentru că un business în retail îți oferă multă flexibilitate.

Îți prezentăm câteva idei de businessuri în comerțul cu amănuntul pe care le poți încerca dacă vrei să ai propria ta afacere.

1. Tarabă cu fructe

Unul dintre cele mai la îndemână businessuri în retail este vânzarea fructelor, piața de desfacere fiind una consistentă. Consumatorii de fructe sunt de toate vârstele, iar o afacere în acest domeniu nu necesită capital mare. Cu toate acestea, fructele sunt alimente perisabile, motiv pentru care este important să găsești cele mai bune soluții pentru a le conserva cât mai bine. Pentru a atrage cât mai mulți clienți, este important ca taraba cu fructe să se evidențieze în fața altora: asigură-te că aranjezi produsele într-un mod cât mai original, pune etichete pret la vedere, astfel încât clienților să le fie mai accesibile produsele și, chiar dacă într-o astfel de afacere marketingul „din gură în gură“ este cel mai folositor, nu pierde din vedere și publicitatea în mediul online.

2. Librărie

Dacă te-ai gândit să începi o afacere în retail, una dintre opțiuni este să pui bazele unei librări, cu atât mai mult dacă locuiești într-o zonă în care industria cărții nu este prea înfloritoare. Noutăți editoriale, romane clasice, dicționare și enciclopedii – toate acestea își pot găsi locul într-o librărie. În plus, pentru a atrage publicul către noul loc al cărții din oraș, poți organiza întâlniri cu scriitorii, astfel încât consumatorii de literatură să își facă o idee mai bună în ceea ce privește volumele pe care urmează să le cumpere. De asemenea, pentru că piața de retail și-a luat un avânt foarte mare în mediul online, poți crea și o variantă virtuală a librăriei tale. 

3. Cafenea

O altă idee de afacere care poate avea succes este aceea a unei cafenele. Sunt mulți oameni care nu își pot începe ziua fără să bea cel puțin o cafea bună, care să-i trezească și să le dea energie. De aceea, inaugurarea unei cafenele poate reprezenta un bun punct de pornire pentru o afacere în retail. Dacă nu ai bugetul necesar pentru a închiria un spațiu pentru un astfel de business, poți alege să investești într-o cafenea mobilă. Deși ar putea fi stresant să te muți dintr-o parte a orașului în altă, aceasta este o metodă la îndemână pentru a vinde cafele. Cu ajutorul unor imprimante portabile, poți tipări etichete decorative și bonuri, astfel încât clienții să știe că afacerea ta respectă toate rigorile legale.

Potrivit celor mai recente date publicate de Oficiul European de Statistică – Eurostat, România a înregistrat în ianuarie 2018 cel mai semnificativ avans din Uniunea Europeană la comerțul cu amănuntul, comparativ cu perioada similară din 2017. 

În luna iulie, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut cu 8,7%, comparativ cu luna precedentă, anunță Institutul Național de Statistică.

Sursă foto: Monkey Business Images/ Shutterstock

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.