Antreprenor de succes: cum să îți vinzi ideile și să câștigi mai mulți clienți

Foto: Shutterstock

Atunci când deții o afacere, depinzi în mare măsură de numărul, anvergura și calitatea clienților tăi. Dezvoltarea implică creșterea numărului de cumpărători, indiferent dacă businessul tău este unul clasic sau unul virtual. Iată câteva modalități prin care îți poți vinde mai bine ideile pentru a-ți mări baza de date cu clienți:

Identifică-ți publicul ideal

E mai ușor să cauți cumpărători atunci când cunoști tipul de public căruia i te adresezi. Fără un profil al clientului ideal, ți-ar fi aproape imposibil să știi de unde să începi. Formează-ți o imagine precisă a acestuia, pentru a-l putea aborda ulterior. Gândește-te la lucrurile care l-ar putea face pe potențialul tău client fericit sau liniștit și la felul în care produsele sau serviciile pe care le oferi i-ar putea face viața mai bună.

Nu te adresa unei piețe generaliste, dacă ceea ce oferi nu răspunde nevoilor acesteia. Asta ar însemna nu doar să îți supraevaluezi produsul, ci și să faci abstracție de nișele cărora li te poți adresa. De asemenea, asigură-te că publicul pe care îl alegi are potențial financiar și că nu vei avea parte de clienți rău-platnici, în cazul în care semnezi contracte pe perioade mai lungi sau comercializezi produse în rate.

Localizează-ți publicul

Unde îți poți găsi clienți? Potențialii tăi cumpărători petrec mai mult timp online sau offline? Cum te poți adresa lor și prin intermediul căror canale, astfel încât soluția pe care o oferi să poată ajunge cu ușurință la ei?

Locurile și modurile în care îți cauți cumpărători depind foarte mult de natura afacerii tale. Informează-te cât mai mult de pe forumuri, pagini de social media, publicații de specialitate și chiar de la competitorii tăi. Participă la conferințe și convenții din industria pe care o reprezinți și localizează-ți cât mai precis potențialii clienți.

Poziționează-ți produsele sau serviciile ca soluții pentru problemele publicului

Este extrem de important să îți cunoști foarte bine produsul și industria, pentru a putea atrage atenția și interesul cât mai multor persoane sau companii. Oamenii vor căuta în primul rând consiliere, iar tu trebuie să fii expertul care le poate livra  așa ceva repede și cu precizie.

Identifică problemele majore ale potențialilor cumpărători și poziționează-ți produsele sau serviciile ca soluții pentru aceste probleme. Folosește orice prilej – webinarii, postări pe blog, interviuri și sesiuni de networking – pentru a vorbi despre aceste dificultăți și pentru a prezenta propunerile pe care le oferă businessul tău.

Implică-te în parteneriate

Dacă faci echipă cu un alt business care poate oferi produse sau servicii complementare celor pe care le livrezi tu, îți va fi mai ușor să îți faci intrarea pe noi piețe și să găsești comunități noi pentru ceea ce oferi.

Investește în relațiile cu oamenii și companiile care te pot ajuta să câștigi experiență, să cucerești noi piețe, să îți extinzi portofoliul și orizonturile. Oferă-ți ajutorul pentru alte businessuri și pentru alți antreprenori și muncește pentru a-ți construi o rețea de parteneriate reciproc avantajoase. Mai mult ca sigur, vei avea doar de câștigat din asta.

Oricare ar fi strategia ta de creștere și de dezvoltare a portofoliului de clienți, aceste trucuri te vor ajuta să te îndrepți mai repede către vânzări palpabile și, implicit, către succes.

Sursă foto: Shutterstock

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.