ANAF le spune românilor că pot să nu plătească la frizerie dacă nu primesc bon fiscal: „Ai dreptul la serviciul gratuit”

frizerie coafor păr frizer
Foto: Engin_Akyurt / pixabay.com

ANAF îi îndeamnă pe români să ceară bonul fiscal după ce merg la frizerie, și le transmite că dacă nu îl primesc, pot să nu plătească.

Un mesaj publicat de ANAF pe pagina oficială de Facebook a instituției a stârnit numeroase reacții în mediul online: „Solicită bonul fiscal când mergi la salonul de înfrumusețare! Dacă operatorul economic refuză, ai dreptul la serviciul respectiv GRATUIT!”

Unii internauți au lăudat inițiativa ANAF, spunând că evaziunea fiscală are proporții monstruoase în România. Alții s-au arătat sceptici. „Apoi, mai calci prin frizerie?”, s-a întrebat un utilizator.

În această perioadă, ANAF derulează un program de conformare voluntară în domeniul serviciilor de înfrumusețare. Practic, instituția vrea să îi sprijine pe contribuabilii din acest domeniu în vederea îndeplinirii obligațiilor fiscale ce le revin (înregistrare, declarare, plată).

„Programul de conformare își propune să crească gradul de informare a contribuabililor care realizează sau care vor realiza venituri din activități de înfrumusețare și întreținere corporală. O informare adecvată va conduce la creșterea nivelului de conștientizare a obligațiilor fiscale ce derivă din obținerea
unor astfel de venituri și va reduce riscul penalizărilor/amenzilor în cazul unor controale sau inspecții fiscale.

Grupurile țintă ale acestui program de conformare sunt, pe de-o parte, persoane fizice care obțin venituri din acest gen de activități (PFA, ÎI, ÎF, persoane care au absolvit cursurile unor școli de profil, alte persoane fizice identificate din surse deschise) și, pe de altă parte, angajatori care activează în domeniu, furnizori de formare profesională etc.

Ca și în anii trecuți, ANAF va publica materiale informative privind impozitarea veniturilor realizate de persoanele fizice din prestarea de servicii în industria de înfrumusețare și va organiza seminarii web cu tema ”Completarea și depunerea Declarației Unice (Formular 212)”. Pentru a beneficia de asistență în domeniul fiscal și pentru a-și îndeplini obligațiile fiscale corect și la timp, contribuabilii pot contacta Call-Center-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, la nr. 031.403.91.60”, se arată într-un comunicat de presă al ANAF.

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.