5 rețete de succes prin care marile lanțuri de magazine pot atrage clienții

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Robert Kneschke

În retail, succesul este dictat de modul în care un magazin reușește să se diferențieze față de concurență în ochii clienților. Fie că vorbim despre magazine de haine, de jucării, fie de mari lanțuri alimentare, fiecare business în parte trebuie să învețe să se adapteze noilor tehnologii, dar și pretenții ale consumatorilor.

Mai mult, odată cu digitalizarea accelerată care a acoperit și modul în care un cumpărător se comportă, lanțurile comerciale au nevoie să vină cu noi strategii atractive prin care să rămână relevante în opțiunile clienților.

5 rețete de succes prin care marile lanțuri de magazine pot atrage clienții:

  1. Susținerea producției locale

În ciuda faptului că marile lanțuri comerciale au o abordare globală, unul dintre trendurile de succes apărute în ultimii ani a fost susținerea producției locale. Astfel, parteneriatele între principalii comercianți și producătorii mici și mijlocii din comunitate se transformă într-o rampă de promovare în fața consumatorilor. Brandul câștigă notorietate și încredere și reușește astfel să intre în topul opțiunilor pentru un cumpărător. Toby Pickard, senior trend analyst la IGD, susține: „Cei din retail trebuie să susțină afacerile mici și mijlocii din producție, iar astfel vor căpăta o imagine bună în fața cumpărătorilor, care vor simți că își ajută comunitatea cumpărând din astfel de locuri”.

  1. Asigurarea unui flux rapid în orele de vârf

Deseori, perioadele care reprezintă un vârf de consum pentru marile lanțuri comerciale vin și cu provocări reale pentru comercianți în asigurarea unui flux constant pentru a evita aglomerațiile la case și problemele la raft. Jucătorii din retail pot apela la soluții extrem de eficiente pentru a rezolva o mare parte din problemele cu care se confruntă în astfel de situații de supraaglomerare a caselor de marcat. În același timp, pentru a putea evita mai ușor problemele de la raft, cu produse lipsă sau prețuri plasate greșit, angajații pot beneficia de mijloace de comunicare rapide, care limitează semnificativ timpul de intervenție.

  1. Adaptarea la noile trenduri de consum

Trăim într-o eră a tabletelor și telefoanelor inteligente, în care digitalizarea din retail este dictată în primul rând de obișnuința de consum a clienților. „Trăim un capitol captivant în care tehnologia ajută brandurile și comercianții să formeze conexiuni mult mai bine legate cu clienții”, explică Jenny Zegler, global food and drink analyst pentru Mintel. Dezvoltarea aplicațiilor de cumpărături și posibilitatea de a interacționa online cu un comerciant devine astfel vitală în succesul unei afaceri.

  1. Dezvoltarea unui serviciu de livrare la domiciliu

Mulți clienți caută în prezent să își rezolve unele probleme, cum ar fi cumpărăturile de zi cu zi, mult mai eficient decât până acum, fără timp pierdut printre rafturi, fără blocaje la casă și minute pierdute în căutarea unui loc de parcare mai bun. Astfel, servicii de livrare la domiciliu încep să fie preferate mai ales de către cei care obișnuiesc să își facă marea majoritate a cumpărăturilor online.

  1. Campanii de protejare a mediului

Sustenabilitatea este o ștampilă importantă pentru orice business, mai ales dacă vorbim despre un lanț de retail. Aceasta se traduce mai ales prin produse bio și prin misiunea brandului de a proteja mediul apelând la resurse mai eficiente de reciclare. Pentru comunități, astfel de abordări pot avea un impact foarte important, deoarece arată implicare a brandului în comunitate.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Robert Kneschke

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.