5 echipamente și soluții software necesare în deschiderea și funcționarea unui magazin fizic

Cu toate că magazinele online sunt la modă, multe persoane caută încă experiența cumpărării fizice a produsului dorit, fie că este vorba de siguranță sau, pur și simplu, plăcerea de a face shopping în mod tradițional. Mai mult decât atât, unele tipuri de produse, cum ar fi cele de patiserie sau cafea, se vând foarte bine stradal.

Casă de marcat

O casă de marcat este considerată un echipament fiscal obligatoriu în baza reglementărilor Agenției Naționale de Administrare Fiscală, așadar, va fi indispensabilă pentru derularea activității comerciale pe care vrei să o deții. În plus, aceasta este acum conectată direct la serverele ANAF. 

Cu mici excepții, orice afacere care se adresează direct populației, așa cum de altfel este un magazin fizic, are nevoie de o casă de marcat pentru a emite bonuri fiscale și, totodată, a înregistra fiecare vânzare efectuată.

O casă de marcat se achiziționează în funcție de numărul de bonuri pe care îl estimezi, numărul de produse care se pot înregistra, dar și de costurile cu consumabilele sau eventualele operațiuni de service.

POS

Plata numerar nu mai reprezintă singura soluție de achitare a produselor dintr-un magazin, prin urmare, trebuie să ții pasul cu tendința din retail. 

Dotează-ți magazinul cu un sistem POS, prin care clienții tăi să poată plăti rapid cu cardul, respectiv cu telefonul mobil sau ceasul, prin tehnologia NFC. Acesta are un dublu beneficiu. Pe de o parte, simplifici procedura la casă cu plata în numerar, iar pe de altă parte, îi asiguri clientului opțiuni rapide și confortabile de plată a produselor dorite.

Alege un POS care să aibă funcțiile necesare tipului tău de afacere. De exemplu, unele dispozitive au posibilitatea să inventarieze produsele sau să țină evidența fiecărui casier în parte. De asemenea, dacă ai un magazin cu opțiuni de livrare la domiciliu, poți opta pentru un POS mobil. 

Cititor de coduri de bare

Dacă pentru un client dungile albe și negre de pe un produs nu înseamnă mai nimic, pentru un retailer înseamnă informații generale despre produs prin procesul simplu de scanare, inclusiv costul acestuia. 

Prin urmare, acesta îți va fi foarte util în funcționarea magazinului fizic pe care îl deții. Alege întotdeauna un scanner produse potrivit nevoilor din magazinul tău și, în același timp, la un preț corect de achiziție.

Cititorul de coduri de bare se alege în funcție de tehnologia de scanare (laser sau imager), mobilitatea echipamentului (fix sau portabil) sau gradul de conectivitate (de exemplu, compatibilitatea cu telefoanele mobile). 

Totodată, trebuie să ai în vedere că este necesară o conexiune de date între echipamentele fiscale și aplicațiile software alese.

Imprimantă fiscală

Imprimantele fiscale, care se conectează la un calculator, fac mult mai multe operațiuni decât o casă de marcat. Acestea se pot integra eficient cu sistemele POS, dar și cu cititoarele de coduri de bare. 

Ca idee, cu un asemenea echipament opțional, ai informații mai detaliate referitoare la inventar, vânzări sau clienți. De asemenea, oferă mult mai multe detalii și pe chitanța emisă. 

Dacă afacerea ta este una mai complexă, care necesită mai mult decât funcțiile de bază ale casei de marcat, atunci îți va fi de ajutor. 

Soluții software dedicate

Într-adevăr, și magazinele fizice au nevoie de soluții software dedicate, atât pentru funcționarea echipamentelor în procesul de vânzare, cât și pentru alte operațiuni, cum ar fi cele în privința gestionării stocurilor de produse. 

Spre exemplu, te poți gândi încă de la planul de afacere la implementarea unui program de gestiune stocuri, program de facturare cu toate opțiunile necesare (le poți testa inițial gratuit, în general pentru 30 de zile) sau, de ce nu, poate un soft integrat ERP, așa cum este Charisma. Îți vei mulțumi pentru alegerile făcute în acest sens, mai ales că la început de drum soluțiile software sunt mai ușor de implementat, gestionat și învățat.

Să pui la punct deschiderea și funcționarea unui magazin fizic nu este o activitate deloc ușoară, însă acum știi ce echipamente și soluții software, obligatorii sau opționale, te pot ajuta în afacerea ta.

Sursa foto: Shutterstock