5 avantaje esențiale pe care le au magazinele de cartier în fața giganților din retail

Sursă foto: Shutterstock/Copyright:Stokkete

În ciuda extinderii marilor lanțuri de supermarketuri și hipermarketuri, micile magazine de cartier au reușit să se mențină pe linia de plutire, să obțină profituri și să își fidelizeze clienții. Secretul succesului lor stă în mai multe aspecte, toate la fel de importante.

Iată care sunt principalele avantaje ale magazinelor de cartier, cu ajutorul cărora ele au reușit să își păstreze locul pe piață și să facă o concurență acerbă giganților din retail:

Avantajul rapidității pentru clienți

De multe ori, atunci când nu avem de făcut cumpărături semnificative cantitativ, ne este mai ușor să dăm o fugă până la magazinul de la colțul blocului și să cumpărăm produsele de care avem nevoie, decât să ne îmbrăcăm și să luăm mașina până la cel mai apropiat hipermarket. De altfel, și timpul de așteptat la coadă este mai redus la micile magazine. Iar de când acestea au investit în aparatură performantă ca aceasta, clienții nu așteaptă prea mult să își plătească produsele. Și patronii magazinelor se bucură astfel de avantajul de a avea mereu clienți mulțumiți, iar costurile lor sunt reduse, mai ales dacă vezi cât costă accesoriile pentru diverse modele de case de marcat, indispensabile oricărui magazin.

Amplasarea mai convenabilă

De multe ori, principalul criteriu pentru care un client alege un magazin în detrimentul altuia este reprezentat de proximitatea față de casă. De aceea, magazinele de cartier nu au foarte mulți clienți noi lună de lună, ci mai degrabă o clientelă fidelă, reprezentată de oamenii care locuiesc în casele sau blocurile din apropiere.

Sentimentul de comunitate restrânsă, dar unită

Mulți dintre cei care își fac cumpărăturile la un magazin mic, din apropierea locuinței, ajung să îi cunoască pe vânzători și să îi trateze ca pe niște amici. Micile conversații sau glume pot face experiența mult mai plăcută pentru orice consumator, astfel că acesta va reveni de fiecare dată cu plăcere într-un loc în care știe că a fost tratat prietenește, dar cu respect. De aceea, mulți patroni de magazine își stimulează angajații să respecte câteva reguli de bun simț în relația lor cu clienții: să salute politicos, să le zâmbească și să îi invite să mai revină în magazin. Spre deosebire de marile lanțuri de magazine, unde volumul clienților este atât de mare încât nu există suficient timp pentru toate aceste lucruri, în buticurile de cartier ajungi să cunoști vânzătorul la fel de bine ca pe un vecin.

Prețuri mai mici, produse mai proaspete

În magazinele de cartier mereu vei găsi produse proaspete, pentru că întreg procesul de aprovizionare este mai ușor decât într-un hipermarket, de exemplu. Într-un magazin mic, stocul de produse se termină mai repede, așa că ele sunt aprovizionate mai des, chiar dacă volumele sunt mai mici. Pe de altă parte, pentru a-și păstra competitivitatea pe piață, multe dintre aceste magazine practică prețuri mai mici, cu care își atrag clienții dornici să mai economisească niște bani.

Își cunosc mai bine clientela

Spre deosebire de marile lanțuri de magazine, patronii buticurilor de cartier își cunosc mult mai bine clienții și pot afla mai ușor ce fel de produse caută aceștia, scrie Yourbusiness.com. Multe astfel de magazine nu dispun de mijloacele de promovare pe care le au la dispoziție marii competitori, dar se bucură de un atu mult mai important: recomandările pe care le pot face propriii lor clienți.

Toate aceste avantaje fac ca magazinele de cartier nu numai să supraviețuiască pe o piață deja suprasaturată, dar să prospere și să fie profitabile pentru patroni.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Stokkete

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.