3 moduri în care lumina din magazine poate influența clienții  

Sursa foto: Shutterstock

Lumina are o mare influență asupra spațiilor și a stării de spirit a oamenilor. De la lumina de acasă, la cea folosită în spațiile comerciale, stilul, opțiunile, designul, dar mai ales cantitatea și culoarea vor avea un efect important asupra emoțiilor și a deciziilor celor din încăpere. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care lumina este folosită în mod constructiv în marketing.

Am putea spune că soluțiile de iluminat alese pot face diferența între clienți mai mult sau mai puțin mulțumiți, mai deciși sau mai indeciși. Deși de multe ori este trecută cu vederea importanța sa, studiile arată că lumina poate avea un impact pozitiv  mai crescut decât majoritatea elementelor de decor.

Lumina puternică și emoțiile

Mai multe studii arată faptul că există o legătură între lumina puternică și starea emoțională a oamenilor. Se pare că aceasta are un efect de intensificare a emoțiilor. În cadrul unui studiu realizat în 2014, participanții i-au perceput pe unii oameni ca fiind mai agresivi, iar pe alții mai atractivi. Totodată, ei au preferat mâncarea mai picantă și mai aromată.

Astfel, folosirea unei lumini intense este o alegere potrivită pentru magazinele cu rochii de mireasă, bijuterii, flori sau cadouri. În cazul magazinelor care nu comercializează neapărat produse ce induc stări emoționale, este de preferat crearea accentelor luminoase. Acestea pot evidenția anumite produse, de exemplu, cele din noua colecție. În ambele situații, folosirea proiectoarelor poate fi soluția cea mai potrivită pentru un mediu plăcut și atractiv. Unele tipuri, precum proiectoarele produse de Philips oferă nenumărate posibilități de amplasare și ajustare, pentru a crea experiențe diverse, în funcție de nevoi.

Culorile

Culorile sunt asociate încă din vechime cu diverse emoții și atitudini. Totodată, în rândul terapiilor alternative se află și cromoterapia, sau terapia cu culori. Specialiștii acestui domeniu consideră că lumina colorată poate influența starea de bine a organismului. Deși efectele metodei sunt în continuare studiate, cercetările au arătat ca intensitatea, dar și culoarea luminii de la interior poate influența starea de spirit și comportamentul. De exemplu, culoarea albastră a luminii poate face oamenii să se simtă mai energici. Aceasta are un efect important și asupra eficienței, influențând productivitatea. Totodată, culorile reci fac spațiul să pară mai amplu. Pe de altă parte, culorile calde creează un sentiment plăcut, de familiaritate.

Prin urmare, culorile luminii din diferite magazine pot dicta ritmul și energia clienților. În principal, în magazinele care comercializează produse de uz frecvent sau articole sportive, este de preferat folosirea unei lumini mai reci. În cazul magazinelor cu articole de lux, lumina difuză, caldă, va reține atenția clienților și îi va convinge să rămână în magazin pentru mai mult timp.

Îndrumarea clienților

Soluțiile de iluminat nepotrivite pot crea un soi de confuzie în rândul clienților. În schimb, lumina amplasată strategic are un rol important de îndrumare a acestora. Iar cu cât un magazin va părea mai simplu de vizitat, cu atât mai multe persoane se vor aventura până la rafturile din spate.

Din acest motiv spoturile luminoase încastrate de-a lungul anumitor rafturi pot reprezenta o soluție eficientă cu rol de ghidare. O altă idee care va atrage privirile ca un magnet este contrastul. S-a demonstrat că oamenii sunt atrași de contrastul puternic, iar câteva reflectoare care luminează o rochie așezată în semi-întuneric vor garanta popularitatea produsului.

Tot pentru a simplifica lucrurile și a prețui timpul vizitatorilor, este recomandată iluminarea corespunzătoare a cabinelor de probă, a caselor de marcat sau a altor puncte de interes.

Lumina are un rol important în viețile noastre. Folosită în mod corespunzător la interior, aceasta poate crea spații atractive, cu o atmosferă plăcută. În cadrul spațiilor comerciale, lumina poate atrage și convinge, sau dimpotrivă, respinge clienții.

Sursa foto: Shutterstock

 

Ziarist sportiv al Greatnews. A început la Evenimentul Zilei, în 2008. De atunci, a colaborat și cu HBO Club, Yahoo! News România și Sport News. Pe lângă materialele despre sport, abordează, cu precauție, și anumite știri externe.