265 de magazine Lidl au fost amendate de Protecția Consumatorului. S-au găsit inclusiv insecte și mucegai

FOTO: realestate.lidl lidl locuri de muncă
FOTO: realestate.lidl

În cursul lunii august 2022, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat o serie de controale pentru a verifica modul în care este respectată legislația în vigoare în magazinele lanțului de supermarketuri Lidl, la nivelul întregii țări.

Au fost controlate 265 de magazine, iar pentru neregulile constatate comisarii ANPC au aplicat următoarele sancțiuni:

  • 347 de amenzi contravenționale, în valoare totală de 3,5 milioane de lei
  • 144 de avertismente
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de aproximativ 75.000 de lei
  • oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 24 de unități
  • închiderea unității pentru o perioadă de până la 6 luni, pentru 4 magazine
  • închiderea unității pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni, pentru o unitate.

Ce nereguli au găsit comisarii ANPC:

  • comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită
  • comercializarea unor produse de patiserie care prezentau, pe suprafață, insecte
  • comercializarea unor băuturi alcoolice cu deficiențe de etichetare (lipsa unor ingrediente de pe etichetă)
  • neconcordanțe între valoarea prețului înscrisă pe etichetă și cea afișată pe produs, precum și între prețul de la raft comparativ cu cel de la casa de marcat
  • comercializarea unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai
  • comercializarea unor ouă neigienizate
  • comercializarea unor produse de brutărie-patiserie cu informare incompletă privind mențiunea „produse din produse congelate”, cu ambalaj deteriorat, fără a exista mănuși de unică folosință la servire
  • utilizarea unor vitrine insalubre de expunere la comercializare a produselor de panificație-patiserie
  • utilizarea unor cuptoare neigienizate corespunzător la raioanele de panificație-patiserie, și a unor tăvi arse
  • existența unor insecte vii în spațiul de preparare și de coacere
  • folosirea unor condiții de păstrare a produselor alimentare necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar
  • deficiențe de etichetare a produselor alimentare (lipsa unor mențiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română)
  • utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate corespunzător, murdare, cu strat de praf, mâzgă, cu scurgeri de lichide și rugină și a unor lăzi frigorifice cu acumulări excesive de gheață, praf, impurități, resturi alimentare și păr
  • comercializarea unor băuturi răcoritoare cu ambalajul deformat, deteriorate
  • comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate
  • nerespectarea regimului promoțiilor (neafișarea perioadei de desfășurare a promoției, neafișarea prețului nou și a prețului vechi de comercializare a produsului aflat în promoție, calcul eronat al procentului de reducere)
  • folosirea unui spațiu de depozitare neigienizat corespunzător
  • existența pavimentului neigienizat și a unor rafturi murdare în zona de comercializare
  • comercializarea unor produse cosmetice fără eticheta tradusă în limba română
  • utilizarea unor cântare care înregistrau erori
  • nerespectarea regimului de temperatură de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători
  • existența unor neconcordante între denumirea dată de producător produsului și cea de pe eticheta de la raft.

Care este reacția Lidl

„Controalele ANPC din luna curentă, într-un număr neobișnuit de mare, au vizat 85% din magazinele Lidl România. Aceste acțiuni au avut ca rezultat identificarea anumitor abateri în anumite magazine din rețea. Am făcut toate demersurile pentru a remedia în cel mai scurt timp posibil aceste situații având în vedere că, în relația cu autoritățile, noi dăm permanent dovadă de totală deschidere și pentru că ne asigurăm în tot ceea ce facem că ne îmbunătățim constant pentru a ne păstra locul în inima clienților noștri.

Încă de la intrarea noastră pe piață, obiectivul nostru cel mai important a fost acela de a oferi clienților noștri cea mai bună experiență de cumpărături. Echipa Lidl România mulțumește milioanelor de clienți care ne trec pragul datorită calității produselor noastre, dar și pentru că știu că sănătatea și siguranța lor sunt prioritare pentru noi. Îi așteptăm în continuare cu produsele pe care le cunosc și le apreciază și garantăm efortul nostru zilnic pentru a le oferi la cel mai bun raport calitate-preț”, a anunțat Lidl într-un comunicat de presă.

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.