10 lucruri pe care le cred consumatorii despre publicitatea TV

Publicitatea TV. Chiar dacă de obicei reclamele de la televizor întrerup cel mai important moment dintr-un film sau dintr-o emisiune,  80% dintre telespectatorii din România consideră că absența spoturilor ar conduce la scăderea calității programelor de televiziune.

Și asta în contextul în care 40% dintre români petrec zilnic între trei și cinci ore în fața televizorului, după cum reiese din studiul regional “The Future of TV Advertising”, realizat de Discovery Networks.

Iată zece concluzii ale studiului, despre cum se raportează consumatorii la publicitatea difuzată la televizor.

1. Un procent de  60% dintre telespectatorii din România care au participat la studiu sunt de părere că un brand TV în care telespectatorii au încredere este un bun indicator al calității programelor pe care le vor urmări.

Efectul se extinde de la programe spre materialele publicitare, iar consumatorii admit că reclamele TV difuzate pe canalele în care au încredere au un impact mai puternic.

2. Trei din zece telespectatori la nivelul regiunii sunt de acord că plasarea de produse în timpul unui program îi convinge mai ușor să achiziționeze acel produs.

3. În ceea ce privește pauzele publicitare, consumatorii ar prefera ca acestea să fie mai lungi și mai puțin frecvente.

4. Furnizorii de conținut TV trebuie să găsească un echilibru între ce își doresc consumatorii și ce e util pentru branduri. Acest aspect este cu atât mai important cu cât raportul arată că 70% din consumatori își amintesc cel mult cinci reclame într-o zi. Cel mai scăzut procent la nivelul regiunii s-a înregistrat în Cehia și Polonia, unde 40% dintre repondenți își pot aminti o singură reclamă la finalul unei zile.

5.  70% dintre români consideră că difuzarea spoturilor publicitare pe mai multe canale în același timp are un impact mai mare. Aproximativ același procent a fos înregistrat în Africa de Sud, Turcia, Emiratele Arabe Unite și Bulgaria, telespectatorii fiind de acord asupra impactului sporit al campaniilor integrate.

6.  Rezultatele studiului arată că 50% dintre telespectatorii chestionați au intrat online să caute un anumit produs sau serviciu imediat după ce văzuseră reclama respectivă la televizor. Cifra crește la 70% dintre telespectatori în Bulgaria.

7. Un procent de 80% dintre participanții la studiu și-ar dori să poată sări peste anumite reclame, pentru a alege să le vizioneze pe cele pe care le consideră relevante.

8. 60% dintre români sunt interesați să urmarească reclame adaptate profilului lor personal, tendință confirmată la nivelul întregii regiuni.

9.  Jumătate dintre respondenți și-ar dori să poată acționa imediat după ce au văzut o reclama TV, prin intermediul unui buton de pe telecomandă care să le permită să achiziționeze direct produsul sau serviciul promovat.

10.  Peste 50% dintre consumatorii din Polonia, Emiratele Arabe Unite și Africa de Sud consideră că reclamele cele mai memorabile sunt cele care li se adresează direct, demonstrând beneficiile conținutului personalizat, atât pentru telespectatori, cât și pentru branduri.

Studiul  The Future of TV Advertising a fost realizat pe un eșantion de 3.000 de respondenți din zece țări din regiunea Europa Centrală și de Est, Orientul Mijlociu și Africa (CEEMEA) – România, Bulgaria, Republica Cehă, Ungaria, Polonia, Rusia, Africa de Sud, Turcia, Ucraina și Emiratele Arabe Unite.

 

Recomandarea editorilor Great News:
Reclamă superbă de Crăciun, inspirată dintr-o întâmplare reală din Primul Război Mondial