YUME Coffee Roasters. Antreprenorii ce fac 420.000 € / an din vânzarea de cafea

antreprenoriat cafea
Foto: Pagina de Facebook a companiei

Răzvan Roşu şi Mihai Sumedre, doi antreprenori din Cluj-Napoca, au lansat în anul 2014 o prăjitorie de cafea – YUME Coffee Roasters – ce a ajuns acum la o cifră de afaceri de două milioane de lei pe an, adică aproximativ 420.000 de euro, relatează „Ziarul financiar”.

Cei doi aveau experienţă de peste 15 ani în logistică, respectiv în programare software, producţie şi comerţ cu ceramică, însă au decis să se reprofileze pe vânzarea de cafea.

Au urmat cursuri de specializare la London School of Coffee, şcoală de formare a persoanelor care au sau îşi doresc să-şi facă un business cu cafea, iar în 2014 au investit 100.000 de euro în afacerea lor, mai notează sursa citată.

În anul 2018, compania lor – YUME Coffee Roasters – a vândut cafea adusă din toate colţurile lumii de două milioane de lei.

„Rezultatele financiare din 2018 au fost cele mai bune de până acum, cu vânzări de peste 2 milioane de lei şi sperăm ca trendul ascendent să se menţină, în ciuda cotei de piaţă încă foarte scăzute a cafelei proaspăt prăjite şi a previziunilor de încetinire a creşterii economice a României. Anul acesta avem în plan mărirea capacităţii de producţie şi de stocare a materiei prime, precum şi deschiderea unei cafenele în Cluj, unde vom avea posibilitatea organizării de evenimente educaţionale specifice cafelei de specialitate“, a povestit pentru „Ziarul financiar” Răzvan Roşu, fondator al Yume Coffee Roasters.

YUME Coffee Roasters – O cafea bună “pune zâmbete pe fețele oamenilor“

Potrivit proprietarilor, cutiile cu cafea prăjită de la YUME Coffee Roasters păstrează mai bine boabele, sunt mai prietenoase cu mediul și mai practice în utilizare, însă aromele au rămas inconfundabile.

Cafeaua vândută de antreprenorii din Cluj-Napoca provine din Guatemala, Brazilia, Etiopia, Columbia, Burundi, Papua Noua Guinee, Mexic, Rwanda, Kenya sau Panama unde este cultivată la altitudini de 1.100 – 2.000 de metri. Este spălată și prăjită mediu-ușor.

„Dintre toate beneficiile cafelei, una iese în evidență ca o proprietate magică: pune zâmbete pe fețele oamenilor, dacă e bună… A fost un motiv întemeiat pentru începutul călătoriei noastre. Sătui de infuzii cu celuloză carbonizată, furnizată cu generozitate de marile mărci cu statut de simbol, așteptam zilele în care se prăjea cafea la singura – pe atunci – prăjitorie din zonă, o măcinam cu o frumusețe de râșniță manuală (Zassenhaus La Paz) și o preparam cu o presă franceză. Era mult mai bună, dar prea intens prăjită și singura noțiune de trasabilitate era “100% Arabica”. După câțiva ani de testat cafele și acumulat informații, am cumpărat un prăjitor de cafea pentru acasă. După prăjirea a peste o sută de șarje, am constatat că există loc, în România, pentru o prăjitorie de cafea de specialitate la standarde ridicate, cu profesioniști bine pregătiți și certificați”, povestesc cei doi antreprenori pe siteul companiei YUME Coffee Roasters.

„Participarea la London Coffee Festival 2014 ne-a dus la achiziția unui prăjitor de cea mai înaltă calitate (Giesen W6A, utilizat și la World Coffee Roasting Championship), realizat la comandă, cu specificațiile noastre, de la software, la panoul de control și culoare. Căutarea profilurilor ideale, pentru fiecare cafea din portofoliu și blend-urile espresso, a durat mai bine de 5 luni și s-a soldat cu 120 de kilograme de cafea de specialitate, oferită gratuit spre testare prietenilor. Tot acest parcurs, combinat cu rezultatele actuale și mai ales repetabilitatea lor, ne dă încrederea că ne integrăm, ca prăjitori, în acest circuit al calității și putem să-ți oferim cafele de specialitate. Eforturile noastre, tehnice și conceptuale, vor continua permanent în această direcție”, mai explică ei.

yume coffee roasters
Foto: Pagina de Facebook a companiei
yume coffee roasters
Foto: Pagina de Facebook a companiei
yume coffee roasters
Foto: Pagina de Facebook a companiei
coffee roasters
Foto: Pagina de Facebook a companiei

Fantezie de zahăr. Antreprenoarea care face 50.000 de euro dintr-o afacere în care se regăsește

Andreea Dogar
Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.