Primul punct de frontieră pe o autostradă din România

punct de trecere
Noul punct de trecere de la Nădlac. Foto: adevarul.ro

De azi, românii vor ajunge în Ungaria direct pe autostradă. După patru ani de la începerea lucrărilor, tronsonul Arad – Nădlac, lotul II, este în sfârșit gata, anunță digi24.ro.

Noul punct de frontieră a fost inaugurat astăzi la ora 12:00, în prezenţa autorităților. De acum, autostrada A1 se va conecta direct cu autostrada M43 din Ungaria.

Noul punct de control de la graniţă, aflat la joncţiunea A1 (RO) şi M43 (H), se va numi Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II (RO) – Csanadpalota (H).

De la ora 15.00 vor putea trece și primele maşini prin punctul de frontieră de pe autostradă.

20 de benzi de circulație, câte 10 pe sens

Punctul de frontieră se află pe teritoriul României, la aproximativ zece kilometri de Vama Nădlac, situată pe DN 7, care în prezent este cea mai mare de la graniţa cu Ungaria.

Noul punct de control va avea 20 de benzi de circulaţie, câte zece pe fiecare sens, cu câte zece cabine duble, în care vor sta poliţişti de frontieră români şi ungari.

Suprafaţa punctului Nădlac II este de 22 de hectare şi este complet supravegheată video. De asemenea, camerele instalate la cabinele de control identifică automat numerele de înmatriculare ale maşinilor, iar programele informatice afişează dacă maşinile sunt furate sau dacă au vigneta plătită.

Din cele zece benzi de pe fiecare sens, patru sunt pentru autoturisme, patru sunt pentru automarfare, nefiind inclus transportul de mărfuri ce trebuie controlate fitosanitar şi veterinar şi transportul de mărfuri periculoase, iar două sunt pentru autocare.

Pentru traficul greu vor exista patru cântare, două pe fiecare sens de circulaţie.

Parcarea de pe sensul de ieşire din ţară are 107 locuri pentru camioane.

punctul de trecere
Punctul de trecere. Foto: adevarul.ro

Tronsonul Pecica – Arad, inaugurat azi

Amenajarea Punctului de Trecere a Frontierei Nădlac II (România) – Csanadpalota (Ungaria) este inclusă în proiectul autostrăzii Nădlac-Arad, care face parte din Reţeaua – Europeană de Transport (TEN-T), ce tranversează România şi care are ca obiectiv conexiunea între Autostrada (A1) şi Autostrada (M43), mai notează digi24.ro.

Tot astăzi va fi deschis circulaţiei şi lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad, cuprins între Pecica şi Arad.

Lotul II are o lungime de 16 kilometri, însă şase kilometri au fost deschişi circulaţiei în luna decembrie 2014, odată cu primul lot, pentru a exista legătură între DN7 şi şoseaua de mare viteză. Astfel, vor mai fi deschişi traficului cei zece kilometri rămaşi, cuprinşi între DN7 Pecica şi Arad.

Construcţia Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi, pe o distanţă totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat iniţial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.

Lucrările de construcţie pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuţie fiind de un an şi jumătate.

CNADNR a reziliat, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, şi a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.

CNADNR a reziliat în vara anului trecut şi contractul de proiectare şi execuţie a lotului al doilea, după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuţie a lucrării era de 84,75%. Lotul al doilea al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 16,6 kilometri, a fost finalizat tot de asocierea italo-germană Astaldi – Max Boegl.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatNews:

Mari reduceri la televizoare Samsung, la eMAG
Job-uri pe vase de croazieră. Masa și cazarea sunt gratuite
Locuri de muncă în bănci. Se caută economiști, contabili, manageri, consultanți

Jurnalist GreatNews, lucrez în presa centrală din 2008 și am scris pentru publicații precum Yahoo News România, ziarul „Evenimentul Zilei”, site-ul turism.evz.ro sau revista „National Geographic România”. Scriu cu plăcere reportaje și portrete pe care le ilustrez adesea cu fotografii și cred că baza meseriei de jurnalist stă în munca de teren și în discuțiile cu oamenii. Mă interesează în special temele sociale, drepturile omului, egalitatea de șanse, diversitatea culturală și domenii precum știința și turismul.