Cât de des își schimbă românii telefonul mobil

Rata de schimb a telefoanelor mobile este de la 6 la 24 de luni sursa foto:idevice.ro

Peste 90% dintre clienții interesați de telefoane mobile își îndreaptă atenția către smartphones, iar rata de schimb a telefonului variază între 6 luni, pentru dispozitivele premium, și până la 2 ani pentru modelele cu preț mediu și scăzut, potrivit retailerului QuickMobile.

„Peste jumătate dintre telefoanele comercializate de QuickMobile sunt modele vârf de gamă, ceea ce demonstrează apetitul românilor pentru tot ce este nou în materie de tehnologie. Pentru a veni în întâmpinarea acestei nevoi, precum și a dorinței de a-și schimba cât mai des telefonul, le oferim în permanență cele mai noi dispozitive mobile, în cel mai scurt timp de la lansarea pe piețele internaționale sau chiar simultan cu aceasta”, a declarat Tudor Țiboc, general manager QuickMobile, prin intermediul unui comunicat de presa.

Țiboc a mai spus că vânzările pe segmentul smartphones au crescut cu 40% în ultimul an, iar pentru primul semestru din 2015 compania este în grafic cu estimările.

Evoluția pozitivă a vânzărilor se datorează în principal segmentului de clienți „early adopters”, care preferă să achiziționeze în precomandă produsele cele mai recent lansate pe piață.

„Am observat că există tot mai mulți clienți dornici să aibă cele mai recente lansate telefoane și gadget-uri pe plan internațional, fiind chiar dispuși să achiziționeze produsele în stadiul de precomandă, respectiv să plătească un produs și să aștepte câteva zile până la livrarea propriu-zisă. Cea mai mare surpriză de la începutul anului au fost precomenzile pentru Apple Watch, unde într-un interval de doar două săptmâni sau achiziționat peste 300 de smartwatch-uri”, a adăugat Tudor Țiboc.

Datele QuickMobile mai arată că 70% dintre clienții care achiziționează telefoane mobile sunt bărbați, aceștia preferând în mod special dispozitivele cu ecran mare. La rândul lor, femeile pun accent pe design, îndreptându-se către telefoanele cu carcase colorate, care pot fi accesorizate ușor.

Mai mult, 3 din 5 clienți care achiziționeză un smartphone cumpără și accesorii pentru protecția acestuia, cele mai vândute fiind husele și foliile de ecran. De asemenea, românii își mențin interestul față de dispozitivele dual-SIM, circa 20% dintre telefoanele achiziționate în ultimul an având această funcție.

„Interesant este și faptul că tot mai mulți clienți sunt curioși în legătură cu ce alte gadget-uri pot folosi cu ajutorul telefonului mobil, existând clar un interes pe zona dispozitivelor inteligente, care înglobează conceptul de Internet of Things”, a mai precizat Tudor Țiboc.

Printre cele mai achiziționate gadget-uri inteligente, în primele șase luni din acest an, se numără dispozitivele pentru controlul temperaturii în casă prin intermediul telefonului, camere video inteligente, cu senzori de mișcare și sunet conectate direct de pe smartphone, precum și sisteme de monitorizare pentru animalele de companie, care arată poziția lor exactă într-un anumit perimetru sau dacă au făcut suficientă mișcare. De asemenea, printre produsele cele mai căutate în această perioadă se mai numără și becurile inteligente, care permit controlul culorii și intensității luminii prin intermediul telefonului mobil.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatNews:

Primii pepeni românești ajung în supermarketuri și la export

Un nou model Renault, lansat în România

Revoluția prețurilor la eMAG. Cele mai mari reduceri ale verii
Locuri de muncă part-time. Program scurt, salariu atractiv
Memorie și concentrare la examene, fără pastile. Un produs natural face minuni!
Se angajează șoferi în cele mai bogate țări din Europa. Oferte de muncă din Norvegia, Danemarca și Suedia