Proiectul pentru recunoașterea oficială a sporturilor electronice a fost retras

FOTO: ChristianaT/Pixabay.com
FOTO: ChristianaT/Pixabay.com

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii 69/2000 a educației fizice și sportului a fost retrasă de către inițiatorul ei, senatorul PNL Florin Cîțu, prin adresă de retragere înaintată Biroului permanent al Senatului.

Retrasă înainte de a fi dezbătută de Senat, propunerea legislativă urmărea recunoașterea oficială a eSports, a celor care le practică, drept „jucători de jocuri electronice”, precum și modificarea definiției sportului, pentru a include și activitatea din mediul virtual, pe lângă activitatea fizică.

Dacă propunerea nu ar fi fost retrasă, practicarea la nivel competițional a jocurilor pe calculator ar fost recunoscută oficial și în România, la fel ca în alte țări, precum China, Rusia, Italia sau Danemarca.

„Prin sport se înțelege și sportul electronic, respectiv activitatea desfășurată în cadrul unui mediu virtual, prin utilizarea unui calculator sau al unui dispozitiv electronic, într-o formă organizată și competitivă, printr-o participare individuală sau în echipă și care să conducă la obținerea de rezultate în competiții de orice nivel”, se preciza în cuprinsul proiectului.

Potrivit aceleasi propuneri legislative, „orice persoană flzică, peste 14 ani, care își folosește abilitățile intelectuale în cadrul unui mediu virtual, într-o formă organizată și competitivă și este legitimat în registrul jucătorilor de sporturi electronice din România” ar fi fost considerată jucător de sporturi electronice.

În expunerea de motive a proiectului se mai arăta că nereglementarea sporturilor eletronice dezavantajează jucătorii, care nu pot fi încadrați în muncă, dar și angajatorii, respectiv cluburile sportive, deoarece nu pot participa la competițiile de profil pe plan internațional.

Domeniul eSports a avut în România, anul trecut, o valoare de 3.200.000 lei și se preconizează că va crește anul viitor la 12.000.000 de lei, potrivit Asociației Dezvoltatorilor de Jocuri Video din România.

„Nevoia susţinerii sporturilor electronice în România este reală, iar oportunitatea reglementării lor este foarte clară. Am reuşit, în mai puţin de un an de zile, să înfiinţăm un grup de lucru care a formulat o propunere de lege simplă, suplă şi bine fundamentată, care va permite României să ajungă din urmă, într-un timp scurt, ţări cu o lungă istorie în acest domeniu. Este o lege care va încuraja mii de tineri să transforme pasiunea pentru gaming într-o profesie ca jucător profesionist de esports”, declara în iulie, anul trecut, Mara Mareş, consilier de stat la cancelaria prim-ministrului, în cadrul Esports Summit Bucharest.

La acea dată, inițiativa legislativă era salutată și de preşedintele Federaţiei Internaţionale de Esports. „A venit timpul pentru ca România să pună la lucru întreg ecosistemul şi infrastructura care au plasat-o de multe ori în topurile internaţionale în ceea ce priveşte pasiunea pentru gaming. O legislaţie dedicată esports va ajuta în primul rând jucătorul român, care va avea o motivaţie în plus pentru a face performanţă şi de a se bate pentru premii de milioane de dolari în competiţiile internaţionale”, declara Vlad Marinescu.

Jurnalist GreatNews, debutat în presa scrisă în 2003, pentru publicații precum Opinia Studențească, Elle, Evenimentul Zilei sau Dilema Veche. Crede că jurnalismul practicat cu integritate este cea mai frumoasă meserie din lume.