Optimizarea site-ului prin SEO – de ce este necesară și cine trebuie să se ocupe de acest aspect?

Atunci când ai o afacere, când vinzi un produs sau serviciu trebuie să ai un site de prezentare, indiferent că te adresezi mediului de business sau consumatorilor individuali. Însă, odată ce ai realizat o pagina web, în house ori externalizând serviciul către un programator și l-ai lansat în mediul online, nu poți sta liniștit să aștepți să te contacteze clienții.

Ai nevoie de o campanie de promovare care trebuie să îți aducă notorietate și să îți susțină brandul. Aceasta campanie de promovare este obligatoriu să conțină și optimizarea site-ului prin SEO, pentru ca site-ul tău să fie vizitat de tot mai mulți potențiali clienți.

Care sunt principalele avantaje ale optimizării site-ului prin SEO?

O campanie SEO reușită de promovare și optimizare a site-ului tău va aduce o serie de beneficii uimitoare business-ului tău.

  • Vizibilitate- campania SEO îți va aduce, în primul rând, vizibilitate în mediul online, care este cel mai profitabil canal de comunicare pentru orice campanie de promovare. În plus, dată fiind prezența masivă a utilizatorilor în mediul online este deopotrivă și canalul de comunicare ce îți expune brandul unui număr extraordinar de mare de persoane din arii geografice diferite fără investiții majore.
  • Targetare- Principalul avantaj al unei campanii SEO este targetarea pe care celelalte canale de comunicare nu o pot oferi la același nivel. Prin SEO, poți alege cui să te adresezi aplicând, în același timp, mai multe criterii de selecție precum: interesele și căutările utilizatorilor, aria geografică, range-ul de vârstă, preț, nivelul de educatie etc. Astfel, vei aduce pe site-ul tău prin tehnici de promovare online și optimizare SEO potențiali clienți pentru a da mai multă eficiență investițiilor tale în promovare.
  • Poziționare- Principalul criteriu al indexării la motoarele de căutare este acuratețea informațiilor din conținutul site-ului, astfel că, odată optimizat site-ul prin SEO, vei avea conținut acurat, iar publicul tău țintă te va considera o sursă de informații de încredere, te va trata cu seriozitate și te va poziționa în topul alegerilor lui pe categoria de produse sau servicii în care activezi. Acesta este și principalul motiv pentru care traficul organic este mult mai sănătos pe termen lung pentru un brand decât reclamele plătite.
  • Clienți – Optimizarea site-ului folosind tehnici SEO va aduce clienți business-ului tău atât în ceea ce privește vânzările online, dar și relativ la vânzările realizate în offline, cu toate că acestea sunt mai greu de cuantificat și atribuit tehnicilor SEO. Cu toate acestea, și pentru vânzările efectuate în offline există instrumente prin care se pot individualiza clineții veniți din mediul online, precum chestionarele, review-urile, commenturile etc.

Cine trebuie să realizeze optimizarea site-ului prin SEO?

Optimizarea site-ului prin SEO este un domeniu tehnic, ce nu este la îndemâna oricui. Pentru a avea rezultatele scontate în urma optimizării site-ului prin tehnici SEO este necesar să lași această sarcină în mâna profesioniștilor. Optimizarea SEO este un serviciu extrem de sensibil, pe care, atunci când îl realizezi necorespunzător, ai toate șansele să obții efectul invers celui vizat, să pierzi credibilitate și poziții serioase la indexare.

Folosirea unui număr prea mare de cuvinte cheie, învechirea conținutului, supraaglomerarea site-ului cu bannere și reclame sunt doar câteva dintre cele mai frecvente greșeli care conduc o campanie de optimizare SEO la eșec. De aceea, pentru a avea garanția reușitei este indicat să apelezi la o agenție specializată. Bavali.ro este o agenție full service de încredere, ce oferă toate tipurile de servicii de promovare online, precum și toate serviciile legate de optimizarea site-ului prin SEO.

În plus față de profesionalism, experiență și know how privind optimizarea site-ului prin SEO, apelând la serviciile unei agenții specializate vei avea și costuri reduse deoarece agențiile achiziționează pachete mari de advertoriale, negociază parteneriate pe termen lung cu alte site-uri și au o echipă de profesioniști dedicată studiului și cercetării de piață pentru a oferi cele mai bune soluții în domeniul tău de activitate.

Cum aleg agenția cu care sa lucrez pentru optimizarea site-ului?

Cele mai multe agenții care oferă servicii de SEO și pot fi contractate pentru optimizarea site-ului oferă o diagnoză gratuită și propun un plan de promovare în funcție de obiectivul ales. Astfel, pentru a alege agenția cu care să ai rezultate bune cu privire la optimizarea site-ului nu trebuie să ai în vedere doar costurile, ci întregul ansamblu. În acest sens este important să analizezi propunerile mai multor agenții și să alegi raportul avantajos în conformitate cu obiectivele tale și planul de business pe termen mediu și lung.

De asemenea, este important să analizezi și rezultatele pe care agenția respectivă le-a avut cu alți clienți, precum și tehnicile inovative pe care le propun pentru campania ta. În acest domeniu, rapiditatea cu care se modifică  eficiența tehnicilor este foarte mare, pe de o parte pentru că motoarele de căutare schimbă criteriile de indexare periodic și, pe de altă parte, pentru că se schimbă comportamentul consumatorului în mediul online.