Indicii pentru a detecta la prima vedere defecțiunile mașinii

Profesioniștii din domeniul auto sunt conștienți de faptul că sunetele și mirosurile mașinii, și chiar și culoarea fumului, pot indica viitoarele defecțiuni ale mașinii. Recunoașterea din timp a acestor semne poate economisi bani buni înainte ca daunele să se agraveze. Dar cum le identificați?

Observarea este o practică care vă va pune întotdeauna cu un pas înaintea tuturor.

O inspecție vizuală de fiecare dată când intrați în vehicul este esențială, mai ales partea exterioară, unde de multe ori nu se acordă atenția cuvenită. În această mică rundă ați putea găsi o bară de protecție slăbită, o plăcuță de înmatriculare suspendată, un ștergător de parbriz lipsă și alte probleme care odată fiind în mișcare devin o problemă. Verificarea vizuală, cel puțin din când în când, dacă toate luminile funcționează (semnalizatoare, lung, scurt, poziție, frână…) vă poate scăpa chiar și de o amendă bună.

În timpul conducerii, observația vizuală pe care trebuie să o faceți se învârte mai mult în jurul culorii fumului care iese din mașină. Aici se disting trei culori:

Fum negru – surplusul de combustibil este ars, deci există o defecțiune la regulatorul de admisie a combustibilului, filtrul de aer sau injectoarele.

Fum alb. Dacă este un nor dens și voluminos este semn că este o scurgere de lichid de răcire în motor și că arde. Aceasta indică o defecțiune gravă pe care ar trebui să o remediați cât mai curând posibil, deoarece poate afecta garnitura chiulasei sau poate cauza supraîncălzirea motorului din cauza pierderii lichidului de răcire. A nu se confunda cu fumul alb tipic condensului obișnuit din țeava de eșapament, care este mai subțire și tinde să dispară. Acest tip de fum nu prezice, a priori, niciun pericol.

Fum albastru sau gri: în acest caz indică faptul că există un exces de ardere a uleiului. Aceasta se poate datora faptului că piesele sunt prost lubrifiate, pentru că există o scurgere, pentru că sunt piese defecte care rulează prost sau turbosuflanta deteriorată.

La fel ca și în cazul observării, mirosul poate ajuta să identifici când uleiul este ars excesiv sau când arderea benzinei nu este adecvată.

De câte ori ați auzit de la cei mai în vârstă, că trebuie să ascultați mașina pentru a ști ce este în neregulă cu ea? Fiți atenți la anumite sunete. Posibilitățile variază de la o piesă care nu se potrivește și care emite un zgomot enervant la vibrare, la o curea slăbită care scârțâie, la sunete pe care le emite țeava de eșapament și care pot spune mai multe decât pare.

Percepția defecțiunilor mecanice prin atingere este, de asemenea, un instrument bun de diagnosticare. Volanul, pedalele și maneta de viteze vă pun în contact direct cu părți importante ale vehiculului.