Cele mai mari scumpiri din timpul pandemiei, în România

magazine de donații
Foto: Captură stirileprotv.ro

Consiliul Concurenței a publicat un raport detaliat pentru perioada martie-iulie 2020, din care aflăm că 42 din 48 de produse de larg consum au înregistrat creșteri de prețuri față de aceeași perioadă a anului trecut.

Datele Consiliului Concurenței arată că în perioada stării de urgenţă şi a celei de alertă, a fost înregistrată o creştere cu 17,8% a vânzărilor de alimente faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent, de la 2,2 la 2,6 miliarde de lei.

Cele mai importante creșteri au fost înregistrate la mere, conserve din carne de vită, făină de grâu, ouă, lapte de vacă și paste făinoase.

Prețurile produselor din carne s-au majorat în primele luni ale anului cu aproape 12 procente.

Mai mult, 42 din cele 48 de produse analizate au înregistrat creșteri ale prețurilor de vânzare, în timp ce singurele produse care nu s-au scumpit au fost pulpele inferioare de pui, pieptul dezosat de pui, morcovii, cartofii albi, ouăle XL și ceapa.

Cele mai consistente creșteri de prețuri s-au semnalat la legume și fructe, peste 22,7%. S-au constatat creșteri substanțiale și la uleiul de floarea soarelui, peste 15,7%, la pâinea ambalată, peste 13% sau la făina albă – cu aproape 10%.