Ce rol poate juca creativitatea în redactarea articolelor de tip comunicat de presă

FOTO: Malachi Witt/Pixabay
FOTO: Malachi Witt/Pixabay

Comunicatele de presa sunt mesaje care se refera la evenimente sau stari de lucruri importante din viata companiei pe care aceasta doreste sa le aduca la cunostinta publicului larg prin intermediul mass-media.

Compania recurge la comunicate de presa si nu la mesaje directe (ex. scrisori personale, e-mail-uri, apeluri telefonice, transmiterea directa de brosuri si rapoarte etc.) atunci cand considera ca mesajul este de interes general si trebuie sa ajunga la o comunitate dispersata alcatuita din diverse grupuri-tinta.

Comunicatele de presa se pot referi la rezultate financiare, lansari de produse, performante notabile, noi filiale sau birouri, schimbari in management, beneficii pentru clienti si actionari, initiative orientate catre comunitate, incetarea sau restrangerea unor activitati, acordarea de premii si distinctii, evaluari si clasamente, concluzii ale unor cercetari, intalniri si conferinte, produse de tot felul (de la cartuse imprimanta sau la diverse produse de larg consum sau inovative) etc.

Avantaje si dezavantaje ale comunicatelor de presa

Avantaje ale comunicatelor de presa

  • Acopera tot spectrul mass-media, putand fi preluate si comentate in presa scrisa, presa audiovizuala si media digitala
  • Acopera intreaga audienta vizata, inclusiv persoanele analfabete
  • Pot fi traduse si difuzate in diverse comunitati lingvistice
  • Pot fi preluate si raspandite in social media
  • Nu presupun costuri de difuzare pentru companie

Dezavantaje ale comunicatelor de presa

  • Alegerea de a difuza mesajul (partial, complet, intr-o forma modificata sau deloc) revine in totalitate oamenilor din mass-media. Cel mai adesea, publicatiile prestigioase ignora comunicatele de presa, cu exceptia cazurilor in care le percep ca fiind de interes deosebit pentru cititori
  • Compania poate sa duca lipsa de angajati capabili sa dea comunicatului de presa valoare de stire

Calitati ale unui bun comunicat de presa

  1. Este scurt si focalizat pe subiect
  2. Are un titlu cat se poate de scurt, adecvat si percutant
  3. Este redactat in stilul reportajului
  4. Este formulat intr-un limbaj viu si alert
  5. Informatiile esentiale sunt incluse in primele doua aliniate ale documentului
  6. Ofera toate detaliile importante, astfel incat sa nu fie nevoie de clarificari sau adaugiri
  7. Este conceput in acord cu asteptarile publicului media
  8. Poarta girul unei autoritati competente din cadrul companiei
  9. Este insotit de suport vizual, cum ar fi, de exemplu, o fotografie care ilustreaza evenimentul
  10. Este transmis simultan tuturor institutiilor de presa vizate, astfel incat sa aiba pentru toate caracter de noutate
  11. Nu este insotit de solicitari si presiuni agasante ca el sa fie publicat sau difuzat

Conferintele de presa

Conferinta este un interviu colectiv acordat reprezentantilor institutiilor de presa care au o importanta semnificativa in sfera de actiune a companiei. Reprezentantilor mass-media li se adreseaza din timp o invitatie formala de a participa la conferinta de presa, cu indicarea locului, zilei si orei la care se va desfasura evenimentul. Scopul principal al conferintei de presa este informarea temeinica a publicului-tinta cu privire la anumite aspecte referitoare la companie. Se poate folosi intr-o conferinta un whiteboard magnetic, cu siguranta veti reusi sa le transmiteti jurnalistilor prezenti un mesaj solid.

Jurnalist GreatNews, Dan Arsenie lucrează în presa centrală din 2007 şi a scris pentru publicaţii ca Evenimentul Zilei, realitatea.net şi Yahoo News România. Scrie cu pasiune reportaje şi portrete jurnalistice şi acordă o atenţie ridicată promovării oamenilor frumoşi şi a locurilor frumoase din România.