Uzinele Roman Brașov au produs autobuzul Urban Crosstown, 100% românesc, însă care va rămâne doar în stadiul de proiect pentru că niciun oraș din țară nu-l dorește. Până acum, în ultimii ani, potrivit jurnaliștilor de la economica.net, s-au vândut doar șase unități unor firme de trnsport internațional de pasageri.
Autobuzul nu va mai apărea pe linia de producție pentru că proiectul a expirat deja.
„Am avea nevoie de o altă omologare, de o altă linie de producţie pentru motor, pentru că acum ni se impun normele EURO 6.
Nu are sens, mai ales că nu avem comenzi. Autobuzul românesc s-a dovedit un eşec. Nimeni din ţară nu ne-a vrut. (…) Probabil că i-a speriat preţul. Adevărul e că preţul de catalog era de 120.000 de euro, cu aer condiţionat.
Înţeleg că, acum câţiva ani, în Bucureşti s-au cumpărat autobuze cu 180.000 de euro fără aer condiţionat. Eram prea scumpi, ce să mai….”, a declarat directorul Roman Brașov, Carol Rugacs, pentru economica.net.
Autobuzul Urban Crosstown are motorizare Diesel EURO 5 și o viteză maximă de 80 km/h. Podeaua este total coborâtă, are caroserie autoportantă, dispozitive tehnice destinate să faciliteze accesul persoanelor cu dizabilități şi sistem de siguranţă care nu permite plecarea autobuzului cu uşile deschise. Capacitatea este de 91 de persoane pe scaunde și în picioare.
Recomandările editorilor GreatNews:
- Povestea eroului Max, câinele care a intrat în istoria Armatei Române
- Gura Portiței, micul paradis unde leneveala merge mână-n mână cu spiritul de explorator
- Locuri de muncă în Marea Britanie cu salarii de peste 3.000 de euro
- De ce acceptă Germania sute de mii de refugiați?
Dacă folosești des Instagram, poți găsi o mulțime de lucruri interesante postate de GreatNews pe contul nostru, accesibil la linkul de mai jos:









Chiar nu inteleg de ce nu l-a vrut nimeni. Design-ul este foarte ok, ramane intrebarea cu partea tehnica. Oricum ma gandesc ca atunci cand ai un astfel de proiect discuti cu potentialul client inca de la inceput pentru a te apropia cat mai mult de prototipul asteptat. Astfel, cresc sansele de a primi cel putin o comanda.
autobuz ieftin = spaga redusa; la asta se rezuma toata explicatia.
Da, asa cred si eu. Deaceea n-a fost dorit de cei in drept s-o faca. N-aveau ce spaga sa ia. Niste NENOROCITI. De ce sa n-avem locuri de munca pt. ai nostri ??? Parca PSD promiteau marea cu sarea. Jos cu tradatorii de neam !!!! HUOOOOO !!!!!!!!!!!!!!!!!
Politicienii nostri nu ar trebui condamnati pentru nimic altceva decat genocid. pur si simplu in 25 de ani au OMORAT Romania!
Politicienii nostri nu ar trebui condamnati pentru nimic altceva decat genocid. In 25 de ani au omorat Romania!
rusine bai, dati bani pe toate mizeriile si vechiturile care costa mai mult decat autobuzele astea
furati cu totii da lasa ca va vine randu la toti si umpleti puscariile da pacat ca tot pe banii nostrii,
trebuie la munca zilnica la porumb ,la sapat gropi sa va saturati. fmm
Un prilej numa’ bun sa fie intrebat Oprescu despre afacerile cu autobuse din Bucuresti. Alo, DNA-ul, se aude?
valabil si la Cluj, unde s-au luat mereu vechituri, iar acum se iau autobuze si tramvaie numai din import, la preturi exorbitante
Sunt interese (dezinterese) mari la mijloc. Omul de rand nu poate intelege acest lucru. Interese peste interese, mai putin spre deloc rentabilitate si eficienta. Comisioane, spagi, firme agreate (firmele politicienilor mafioti) etc…
Am vrut să cumpăr pentru firma la care lucram acum patru ani, un autocamion de la Roman Brașov, era un șasiu lung 6×6 cu motorizare euro 4 de la Man. Prețul era de 150 000 de euro plus TVA, echivalent cu Mercedes Actros sau Volvo FH 16. Deci…cam scump. Încearcă să îi explici directorului neamț sau canadian de ce ai cumpăra Roman la preț similar cu Merț sau Volvo…