Aplicație pentru cetățeni. Cum poți reclama online problemele din orașul tău

Civic Alert
Civic Alert

Mai mulți tineri din București au pus la punct Civic Alert, o aplicație gratuită pentru mobil prin care cetățenii pot reclama problemele din orașele din România.

Printre acestea se numără gropile din carosabil, mașinile parcate ilegal, ambuteiajele din trafic, semafoarele defecte, gunoaiele aruncate pe stradă, construcțiile ilegale și chiar încălcarea legii anti-fumat.

Reclamațiile sunt direcționate către autoritățile competente în rezolvarea lor.

Aplicația are deja aproape 40.000 de utilizatori, fiind lansată la sfârșitul anului trecut. Până acum au fost făcute aproximativ 12.000 de sesizări, iar autoritățile locale au răspuns la 3.000 dintre ele, rezolvând aproape 500.

„Civic Alert nu are culoare politică și nu este afiliată niciunei instituții publice. Este o inițiativă civică bazată pe tehnologie și crowdsourcing, apărută din dorința de a trăi într-un spațiu mai civilizat. Inițial a fost pe timpul și know-how-ul nostru, apoi am reușit să atragem câțiva parteneri care ne-au susținut și cu muncă și cu bani. Sunt companii private care au spus, da, ne place inițiativa, vă ajutăm cu ce putem”, a explicat Adrian Stănescu, fondatorul Civic Alert, pentru Hotnews.

Pentru a folosi aplicația, trebuie să faci o fotografie problemei, să o localizezi cu ajutorul GPS-ului și să îi faci o scurtă descriere. Autoritățile locale sunt obligate să răspundă sesizării în 30 de zile. Răspunsul este trimis pe e-mail-ul cetățeanului care a făcut sesizarea.

Cele mai des raportate probleme pe Civic Alert au fost cele legate de parcări ilegale. Urmează gropile din asfalt și deșeurile și vehiculele abandonate.

Autoritățile au încă mari probleme de aliniere la standardele moderne de comunicare, deși există și exemple pozitive.

”La Primăria Sectorului 1, noi trimitem e-mail, dar ei nu au un program de gestionare electronică, așa că printează e-mailul și îl plimbă între departamente. Cele mai deschise către proiect au fost Primăria din Mangalia, Primăria din Târgoviște – acolo managerul orașului a auzit de proiect, a venit el către noi și a spus că vor să implementeze un astfel de sistem. La Primăria din Sibiu, la fel. O primărie care deja are un astfel de sistem implementat este Primăria Cluj. Noi nu am inventat roata. Am luat regulile care se aplică la tratarea cererilor clienților din companiile private și am vrut să implementăm aceleași reguli pentru autorități”, a mai spus Adrian Stănescu.

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatNews:

Orașul unde 80% dintre locuitori trăiesc sub pământ
Orașul celor 187 de țări, cel mai divers din lume
Cel mai vechi sat din România i-a „hipnotizat” pe austrieci. Cătunul uriașilor, ascuns în păduri