20 de curiozități despre diminețile bucureștenilor

În zilele de lucru, bucureștenii se trezesc mai devreme decât alți locuitori din marile capitale, astfel că 75% dintre cei din București se trezesc la 7:00 sau chiar mai devreme de această oră, se arată într-un studiu realizat de IKEA România.

Pe de altă parte, 20% dintre bucureșteni consideră că diminețile sunt cele mai stresante perioade ale zilei.

Studiul  „Life at Home Report”, realizat la sfârșitul anului trecut, este o cercetare despre cum arată viața de zi cu zi acasă, în diferite zone ale globului. Prima ediţie a avut în centrul atenţiei dimineţile oamenilor din opt capitale respectiv Berlin, Londra, Moscova, Mumbai, New York, Paris, Shanghai și Stockholm. Anul trecut, în studiu a fost inclus și Bucureștiul.

Iată care sunt cele mai importante rezultate ale studiului, referitoare la locuitorii Bucureștiului.

•Bucureștenii se trezesc mai devreme decât alți europeni din capitalele incluse în studiu (75% se trezesc la 7:00 sau mai devreme și 94% dintre ei se trezesc înainte de ora 9:00)

•Aproape jumătate consideră că sunt persoane matinale
•Cu toate că sunt matinali, 69% apasă butonul de snooze al telefonului cel puţin o dată
•4 din 10 bucureșteni se simt foarte creativi dimineața, la scurt timp după trezire, cel mai ridicat procent dintre ţările europene participante
•Timpul petrecut de la trezire până la plecarea de acasă este de 1 oră și 21 de minute, mai puțin decât media celorlalte orașe din cercetare, care este de 1 oră și 37 de minute

•Bucureștenii petrec în medie 13 minute în fiecare dimineață pentru a se aranja (16 minute femeile , 11 bărbaţii) şi 6 minute pentru a alege cu ce să se îmbrace
•Majoritatea femeilor îşi rezervă timp dimineaţa pentru machiaj şi coafat. 64% dintre femei se machiază dimineața și 2 din 3 bucureșteni își aranjează părul dimineața

• 8 din 10 bucureşteni se simt încrezători atunci când pleacă de acasă, cel mai mare procent din toate orașele analizate; bărbaţii se simt însă mai încrezători decât femeile (84% faţă de 74%)
• 53% dintre bucureșteni cred că este important să îşi ia câteva minute dimineața pentru a reflecta asupra zilei care urmează, însă doar 15% fac acest lucru. Cele mai întâlnite activități asociate cu meditația sunt dușul (39%) și ascultatul muzicii (36%)

•80% cred că servirea micului dejun în dimineţile din timpul săptămânii este importantă pentru o stare de bine
•Totuşi, doar 51% dintre bucureşteni iau micul dejun acasă în timpul săptămânii, mai puţin ca în celelalte capitale (62%)
•41% folosesc telefoane/tablete/computere în timp ce iau micul dejun, iar 37% se uită la televizor

Timpul petrecut alături de cei dragi

•45% dintre bucureştenii care locuiesc împreună cu un partener obişnuiesc să îl îmbrăţişeze sau să îl sărute în dimineţile din timpul săptămânii
•82% dintre bucureştenii care au copii cred că este important să îi îmbrăţişezi sau să îi săruţi dimineaţa, însă doar 41% o fac
•Părinții bucureșteni folosesc telefoanele mobile și computerele mai mult în timpul săptămânii: 44% folosesc tehnologia zilnic și 63% dintre părinți cred că este important pentru starea lor de spirit
•Doar 9% dintre părinţii bucureşteni se joacă alături de cei mici în dimineţile din timpul săptămânii. În schimb, 81% spun că este important pentru starea lor de spirit

Cât de productivi sunt bucureștenii dimineața

•20% dintre bucureşteni sunt de părere că dimineţile sunt cele mai stresante perioade ale zilei
•7% dintre bucureștenii care lucrează sau studiază au obiceiul de a lucra frecvent dimineața, acasă – un procent mai mic decât media celorlalte orașe (10%)
•45% dintre bucureștenii care lucrează sau studiază au lucrat la un moment dat la biroul de acasă, 27% la masa de la bucătărie și 26% din pat. Din fericire, doar 13% au lucrat în baie în timpul săptămânii
•50% dintre studenţii bucureşteni au lucrat din pat în dimineţile din timpul săptămânii

Datele au fost obținute prin intermediul unui chestionar online distribuit prin e-mail, către un eșantion reprezentativ de vârstă și sex la nivel național.

În București, au răspuns 1.022 de persoane, cu vârsta cuprinsă între 18 și 60 de ani. Grupele de vârstă au fost alese pentru a păstra caracterul unitar al studiului în toate orașe, în care media de vârstă pentru pensie este de 60 de ani.

Metodologia de cercetare a fost aleasă în funcție de stilul de viață al consumatorilor din mediul urban, care sunt conectați la internet.

 

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un Like, comunității de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

Recomandările editorilor GreatNews:
Studiu. Cercetătorii, tot mai aproape de a declara cel de-al șaselea gust
Un mic paradis montan din România își extinde pârtiile